در مراسمی از پوستر سومین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد.

رونمایی از  پوستر جشنواره مد و لباس فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آئین رونمایی از پوستر سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس با بیان این که باید با توجه به نیاز‌های جامعه و با یاری جستن از خلاقیت و نوآوری به طراحی لباس بپردازیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طراحی لباس در چنین سازوکاری حمایت می‌کند.

وی افزود: توجه به سنت‌ها و آئین‌های دیرین در هر استان و شهر می‌تواند مجموعه‌ای از لباس‌های ارزشمند متناسب با فرهنگ ایرانی پدید آورد.

رنجبر با بیان اینکه هنر طراحی مد و لباس طی چند سال گذشته مورد توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، ادامه داد: این هنر به مثابه هنری مدرن و با مددجستن از دیگرهنر‌ها به میدان آمده است.

این مقام مسئول بیان کرد: طراحی لباس ترکیبی از حجم و رنگ است و چشم‌نوازیِ دیگر هنر‌ها در آن مشاهده می‌شود؛ از همین رو است که به سرعت با حوزه جوانان ارتباط برقرار کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: استان فارس پیش از این دو دوره جشنواره مد و لباس را برگزار کرده است و در برگزاری دوره سوم بر آن است با بیشترین و بهترین طرح‌ها و ایده‌ها با همکاری مؤسسه نگاه نو و کانون تبلیغاتی اسگالش به عنوان حامی این جشنواره، طرحی جدید در دنیای مد و طراحی لباس را دنبال کند.

رنجبر با اشاره به زندگی اقوام مختلف در استان فارس گفت: در دورانی زندگی می‌کنیم که جوانان و نوجوانان تمایل دارند از رنگ‌ها و طرح‌های به‌روز استفاده کنند و نیاز به برخورداری از نگاهی جدید با تکیه بر سنت‌ها و داشته‌های اصیل و ریشه‌دار فرهنگ بومی در این زمینه اهمیت دارد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد که به زودی هنر مد و لباس جایگاهی درخور در میان دیگر هنر‌ها یابد.

در این آئین مهسا حاجی میرصادقی به عنوان دبیر اجرایی سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس معرفی شد. این جشنواره ۲۱ تیرماه همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

سومین جشنواره مد و لباس فجر در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار