نماینده تهران گفت: چرا در طرح تولید پایدار زنجیره فولاد بیان شده که امکان معاملات خرده فروشی محصولات فولادی در بورس به وجود بیاید؟ یعنی اگر محصولی مانند میلگرد در یک خانه روستایی می‌خواهید، باید در بورس بخرید.

چرا خرده‌فروشی محصولات فولادی باید در بورس انجام شود؟به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، با ارائه پیشنهاد دو شوری شدن طرح برای بررسی بیشتر، گفت: در مواد این طرح نام تعدادی از سامانه‌ها آمده است؛ اگر در قانون اسم یک سامانه را آوردیم، یعنی وجاهت قانونی به آن داده‌ایم و در آینده به استناد آن یک سازمان و ساختار و تشکیلات شکل می‌گیرد و اختیارات خواهند خواست.

او ادامه داد: در تبصره ۲ ماده ۲ طرح مذکور بیان شده که امکان معاملات خرده فروشی محصولات فولادی در بورس به وجود بیاید. یعنی اگر مقداری محصولات فولادی مانند میلگرد در یک خانه روستایی می‌خواهید، باید در بورس بخرید. آیا این امکان عملی شدن دارد؟ خرده فروش‌ها هم باید تعاونی تشکیل دهند و در این قالب باید فعالیت بورسی کنند. این مسئله محدودیت ایجاد می‌کند.

نادران توضیح داد: در ماده ۳ به صادرات و عرضه ماهانه و هفتگی اشاره شده است و گفته نشده این عرضه هفتگی و ماهانه چگونه همتراز می‌شوند. به علاوه یک کمیته متشکل از مجموعه دولتی، اتاق بازرگانی و نماینده مجلس با حق رای و انجمن تخصصی تولیدکنندگان بدون حق رأی تصمیم‌گیرنده این عرضه هستند. اینجا نماینده مجلس شریک تصمیمات اجرایی و عملیاتی می‌شود و کسی که در آنجا باید از حقوق تولیدکننده‌ها دفاع کند، بدون حق رای است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: این نوشته شبیه دستورالعمل است و یک وزیر باید ابلاغ کند.

او یادآور شد: درباره کمیته سامانه جامع تجارت از سوی خود دولت هم تصمیم‌گیری نشده و تعارضاتی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار