عرضه تلفن‌های هوشمند سامسونگ با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی

شرکت سامسونگ قصد دارد در قدم اول افزایش کیفیت دوربین‌های خود، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را روی گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  شایعه شده است که شرکت سامسونگ قرار است سنسور دوربین سلفی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra را که ۱۰۸ مگاپیکسل است حفظ کند و برای ارتقاء آن یک سنسور پیشرفته همراه با یک لنز کیفیت بالا روی این گوشی پیاده سازد. این غول کره‌ای تولید گوشی‌های هوشمند، پیش از این نیز برای تولید یک سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی ابراز تمایل کرده بود که کیفیت آن فراتر از چشم انسان است. نسخه فعلی با چنین کیفیتی بسیار حجیم است و ممکن است برای تجاری شدن آن مخاطبان مجبور باشند مدتی را منتظر عرضه آن بمانند. قبل از عرضه احتمالا شاهد یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


رسانه‌ها ادعا می‌کنند سامسونگ قصد دارد بسیاری از سنسورهای جدید خود را امسال راه اندازی کند، اولین سنسور آن حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است. به نظر می‌رسد این اطلاعات نشان می‌دهد که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ درست در گوشه تلفن قرار می‌گیرد که به این معنی است به زودی شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود. هنوز جزئیات دیگری منتشر نشده است. در مارس ۲۰۲۰ گفته شد که سامسونگ یک سنسور ۱ اینچی ۱۵۰ مگاپیکسلی را در Q4 عرضه می‌کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. کمی بعد شایعاتی در مورد سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی منتشر شد. براساس این شایعات این سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی کمی بزرگتر از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور ۱۰۸ مگاپیسلی سامسونگ خواهد بود.

عرضه تلفن‌های هوشمند سامسونگ با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی

در سال های اخیر مشخص شده است که هنگام صحبت از دوربین‎های تلفن هوشمند، نرم‌افزار و یادگیری ماشین به اندازه سخت افزار مهم هستند. همانطور که گفته شد اهمیت سخت افزار را نمی‌توان دست کم گرفت. چشم‌انداز سامسونگ ایجاد حسگرهایی است که در زمینه‌های دیگر مانند بهداشت، کشاورزی، اینترنت اشیا، هواپیماهای بدون سرنشین و خودرو گسترش یابند. سامسونگ قصد دارد بسیاری از سنسورهای خود را در سال جدید میلادی رونمایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار