اپل از حسگرهای LiDAR بر روی تمامی مدل های آیفون ۱۲ استفاده می کند

گزارش ها حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد از حسگرهای LiDAR بر روی گوشی‌ ها و همچنین عینک های هوشمند خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ ۲۵ مارس سال ۲۰۲۰، زمانی که شرکت اپل جدیدترین مدل آیپد پروی خود را معرفی کرد، کاربران متوجه وجود قابلیت فوق‌العاده‌ای در این دستگاه شدند. شرکت مذکور در آن تاریخ حسگرهای LiDAR را به کاربران خود معرفی کرد. این حسگرها با استفاده از قابلیت‌های خود می‌توانند فاصله اجسام با گوشی را از طریق دوربین پشت دستگاه محاسبه کنند و در اختیار کاربر بگذارند.

نحوه فعالیت این سنسورها به گونه‌ای است که ابتدا نوعی لیزر را به سمت اجسام می‌فرستند و زمان رسیدن آن به جسم مورد نظر را بررسی می‌کنند تا به این صورت فاصله‌ها را به صورت دقیق محاسبه کنند. این روش با عنوان Time of Flight یا زمان پرواز نیز شناخته می‌شود که با دقتی بالا عمق و فاصله محیط را بررسی می‌کند. با گذشت زمان طرفداران شرکت اپل متوجه شدند که سنسورهای LiDAR بر روی گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو نیز قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک‌های هوشمند اپل

استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک‌های هوشمند اپل

اکنون بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید که شرکت اپل قصد دارد حسگر‌های مورد نظر را بر روی چهار مدل آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی قرار دهد. طبق این گزارش‌ها حسگر‌های مذکور در سال جاری بر روی تمامی مدل‌های نام برده شده قرار خواهند گرفت و پیش‌بینی می‌شود کاربران تا سال ۲۰۲۳ شاهد وجود این سنسورها باشند. همان‌طور که مشخص است شرکت اپل حسگرهای LiDAR را از سونی دریافت می‌کند و این دو مجموعه به تازگی قراردادی ۳ ساله با یکدیگر امضاء کرده‌اند.

این حسگرها همچنین می‌توانند برای عینک‌های هوشمند اپل بسیار مفید باشند که انتظار می‌رود بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ عرضه شوند. گفتنی است؛ طبق گزارش‌های منتشر شده، تحلیلگران بر این باورند که گوشی‌های اندرویدی نیز به زودی از حسگرهای LiDAR استفاده خواهند کرد و احتمال می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۱ شرکت سامسونگ این فناوری را در گوشی‌های خود جای دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار