جعفری گفت:درصد بالایی از تماس‌ها با آتش‌نشانی قم برای ایجاد مزاحمت است که وقت زیادی از نیروهای آتش‌نشان می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم، عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم با اشاره به ارائه خدمات آتش‌نشانی به بیرون از شهر قم اظهار کرد: طبق قانون آتش‌نشانی موظف به ارائه خدمات به همان شهر است، ولی در مواقع بحران آتش‌نشانی قم اعزام‌هایی به بخش‌های استان نیز دارد.

او در مورد ایمنی در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: از نظر ما و با بررسی‌های انجام‌شده بسیاری از واحد‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی مجهز و برخوردار نیستند، البته اخیراً اقداماتی انجام شده است، اما به‌طورکلی این شهرک‌ها در حیطه وظایف خدمات شهری نیست و موظف هستند برای خودشان واحد‌هایی ایجاد کنند.

جعفری ادامه داد: وقتی حادثه‌ای پیش می‌آید با هماهنگی مدیریت استان، اعزام انجام می‌شود و گاهی ۲۰ تا ۳۰ دستگاه و بیش از ۱۰۰ نفر را اعزام می‌کنیم.

او در مورد تماس‌های غیرضروری با آتش‌نشانی تصریح کرد: درصد بالایی از تماس‌ها، غیرضروری و برای ایجاد مزاحمت تلفنی  است که وقت زیادی از کارکنان خدوم آتش نشانی  می‌گیرد .

جعفری عنوان کرد:مزاحمان های تلفنی عمدتاً از طیف نوجوان هستند که این امر تبعات زیادی برای آتش نشانی به همراه دارد که  باید خانواده‌ها به این موضوع  توجه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به تبعات تماس‌های غیرضروری عنوان کرد: همکاران جهت رسیدن به محل با سرعت بیشتری تردد می‌کنند و اعزام به حادثه ممکن است منجر به‌تصادف شود و از طرفی ایستگاه آتش‌نشانی تخلیه‌شده و اگر حادثه واقعی اتفاق بیفتد تبعات بدی دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار