رییس امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گفت: پایش‌های انجام شده از جمعیت عشایری مستقر در قصرشیرین نشان می‌دهد که تاکنون موردی از ابتلای این قشر مولد به ویروس کرونا در این شهرستان نداشته‌ایم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهرامی رییس امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب  گفت:غربالگری ویروس کرونا از جمعیت عشایری مستقر در مناطق قشلاقی قصرشیرین ادامه دارد که تاکنون ۱۸۴ خانوار با جمعیت ۷۶۰ تن مورد پایش قرار گرفته اند.

او اظهار داشت: دوری جمعیت عشایری از شهر و رفت و آمد بسیار کم آن‌ها به داخل شهر و سبک زندگی سالم و تعذیه مناسب و زندگی در دامن طبیعت از عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری است.

رییس امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب با قدردانی از کارشناسان بهداشتی گفت: اطلاع رسانی مستمر و مراقبت و سرکشی تیم‌های بهداشتی در جمعیت عشایری و ارایه آموزش‌های چهره به چهره باعث مبتلا نشدن این قشر مولد و زحمت کش به بیماری کووید ۱۹داشته است.

بهرامی اضافه کرد: عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می‌کنند.

او اضافه کرد: عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ تن جمعیت هستند که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.