معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلیمان شفیعی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت : مهرماه امسال جمعا در ۱۰۲ رشته مقطع کاردانی و کارشناسی ظرفیت پذیرش ۶۲۰۰ نفر را داشتیم که ۱۱۱۳ دانشجو را در مراکز علمی کاربردی استان جذب کردیم و حدود حدود پنج هزار نفر ظرفیت خالی ماند.

او گفت : در مرحله تکمیل طرفیت هم حدود ۴۰ رشته تائید شده که می‌توانیم در این رشته‌ها ۱۹۸۷ دانشجو پذیرش کنیم.

 این مسئول افزود: فرآیند ثبت نام داوطلبین مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش شروع شده و تا ۲۴ دی هم ادامه خواهد داشت.

او از شروع امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه از ۱۳ دی خبر داد و افزود: این امتحانات به شکل مجازی تا چهارم بهمن ادامه خواهد داشت.

شفیعی اشاره‌ای به برگزاری پنج رویداد شتاب در پنج مرکز علمی کاربردی این دانشگاه داشت و ادامه داد: طی دو سه ماه گذشته با برگزاری پنج رویداد شتاب، زمینه‌ای برای راه اندازی مراکز نوآوری را در مراکز علمی کاربردی استان فراهم کردیم و تا پایان سال مجوز راه اندازی این مراکز را خواهیم گرفت.

او با اشاره به فعالیت ۶۵۰ مدرس حق التدریسی در این دانشگاه، گفت: هر ساله با فراخوان‌هایی که داریم، مدرسان جدیدی را به بدنه دانشگاه تزریق می‌کنیم و امسال هم از حدود دو ماه پیش فراخوان برای ۲۷ واحد درسی آغاز شد که حدود ۱۹۷ نفر متقاضی پذیرفته شده داشتیم که از این تعداد ۱۰۳ نفر واجد شرایط بودند و مراحل نهایی پذیرش را در دانشگاه می‌گذرانند.

تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ها

داریوش غفاری معاون اجرایی دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ها، گفت: هرچند کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده، اما تلاش کردیم با برگزاری فعالیت‌ها به شکل مجازی مانع توقف آن‌ها شویم.

او برگزاری آئین معارفه نو دانشجویان و اولین جشنواره مجازی فرهنگی هنری ایثار دانشجویی را از برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه طی ماه‌های گذشته دانست و افزود: در نظر داریم در بهمن ماه اولین تئاتر کاربردی آموزش سلامت و بهداشت را با هدف پیشگیری از گسترش بیماری کرونا در استان برگزار کنیم. در اسفند هم جشنواره ورزش همگانی را خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.