تولید کاغذ در بزرگترین کارخانه کشور با تامین اعتبار برای اجرای طرح های توسعه ای از ۱۷۵ هزار تن به حدود ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباس صفری رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این شرکت با تولید سالانه ۱۷۵ هزار تن کاغذ روزنامه، تحریر و فلوتین بزرگترین تولید کننده کاغذ کشور است، گفت: متخصصان این شرکت امسال ۸ طرح با هدف بهبود کیفیت محصولات، کاهش ضایعات، کاهش مصرف آب و تولید محصولات جدید اجرا کردند که با اجرای این طرح‌ها بیش از ۴۲۰میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شده است.

او مشکل نقدینگی را یکی از دغدغه‌های مهم اجرای این طرح‌ها اعلام کرد و افزود بخشی از نقدینگی این شرکت به‌صورت وام از بانک‌ها و فروش اموال مازاد و راکد تامین شده و بخشی نیز با برنامه‌ریزی از طریق روش‌های نوین مالی مانند ورود به بازار سرمایه در حال انجام است.

صفری ادامه داد: طرح‌های بزرگ دیگری مانند نصب ماشین‌های جدید کاغذ نیز در دست اقدام است که با تامین نقدینگی موردنیاز که حدود یکصد میلیون یورو است تولید این کارخانه از ۱۷۵ هزار تن به حدود ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

سرپرست شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه ماده اولیه این شرکت بر اساس طراحی اولیه چوب جنگل‌های شمال، اما با شروع طرح تنفس جنگل و ممنوعیت قطع درختان این شرکت راهکار‌های دیگری برای تامین مواد مورد نیاز اجرا کرد.

او گفت: این کارخانه در ابتدای اجرای طرح تنفس جنگل برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شده و تولیدات آن نیز کاهش پیدا کرده بود، اما با تغییر روند تامین مواد اولیه چرخ‌های این کارخانه دوباره به حرکت درآمد.

صفری افزود: تامین مواد اولیه از چوب‌های غیر جنگلی مانند صنوبر و اکالیپتوس در این کارخانه افزایش یافته و تولید اکنون طبق برنامه و فراتر از ۱۰ هزار تن در ماه است.

سرپرست شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: اگرچه هنوزبه ظرفیت اسمی تولید ماهانه ۱۵ هزار تن نرسیدیم، اما افزایش تولید در ماه‌های اخیر چشمگیر بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.