رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:قیمت گذاری کالا‌هایی که در بورس کالا پذیرفته می‌شود باید از قیمت گذاری دستوری خارج شود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های صندوق‌های کالایی استفاده کنیم که این امر به بحث کشاورزی کمک می‌کند. بیشتر اقشاری که در بخش کشاورزی فعال هستند سطح مالی نسبتا پایینی دارند و صندوق های کالایی به آن‌ها کمک می کند. همچنین صندوق های کالای به استفاده بهتر از ابزار‌های مالی که در بخش کشاورزی بود کمک می‌کند.

او با بیان اینکه بازار سرمایه برای کاهش ریسک و شفافیت ایجاد شده است، گفت: بازار سرمایه از سال ۴۶ شروع به فعالیت کرد و بعد از انقلاب نیز جزء برنامه‌های توسعه‌ای کشور قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:نمی توانیم بازار سرمایه داشته باشیم، اما ابزار‌ها و قوانین آن را کنار بگذاریم، در سال ۱۳۸۴ مقرر شد اگر کالایی در بورس پذیرفته شد مشمول مناقصه و مزایده و قیمت گذاری دستوری نشود اگر مسئولان این امر را قبول ندارند باید بگوییم که بازار سرمایه در کشور جایگاهی ندارد.

پورابراهیمی گفت:قیمت دستوری مگر در اقلام خارج از بورس کالا وجود ندارد؟ چه اتفاقی افتاده؟ بروید ریز اطلاعات کالا‌های اساسی را در بیاورید که در طول این سال‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند، اما با قیمت نهایی ارز بازار آزاد به دست مصرف کننده رسیده است.

او ادامه داد:آمار رسمی بانک مرکزی در پایان سال ۹۸ را نگاه کنید. نرخ تورم کالا‌های اساسی از نرخ تورم کالا‌های غیر اساسی بالاتر است. این برای اقتصاد کشور فاجعه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:هرگاه قیمت گذاری دستوری و از قاعده بازار خارج شود، دو طرف یعنی مصرف کننده و دوم تولیدکننده زیان می ببینند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، مجلس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
آقابه دادمردم برسیدنابودشدیم توبورس چقدرحرف بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۲:۵۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام، جناب آقای پورابراهیمی شما همه حرف می زنید تمام سرمایه مردم در بورس داره صفر میشه چرا کاری انجام صورت نمی گیرد.
آخرین اخبار