عفت شریعتی گفت: باید با ایجاد اشتغال تلاش کنیم تا مهاجرت جوانان جویای کار به سایر شهر‌های همجوار به دلیل بیکاری صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همایش دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان کوهبنان با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی در محل سالن کنفرانس شهرداری کوهبنان برگزار شد.

پدرام رجب زاده، بخشدار مرکزی کوهبنان با بیان این که بخش مرکزی کوهبنان مشتمل بر ۱۷۱ پارچه آبادی با ۱۱ دهیاری و ۱۲ شورای مستقل اداره می شود گفت: بسیاری از خدمات انجام شده حاصل وحدت و تعامل خوب بین مردم و شورا‌ها با دستگاه‌های اجرایی است.

رجب زاده ادامه داد: گازرسانی به روستا‌های دهستان خرمدشت، تأمین آب شرب پایدار و برق در اغلب روستا‌های تابعه، پوشش حداکثری تلفن همراه با نصب دکل‌های مخابراتی، احداث و تکمیل جاده‌های روستایی منطقه پشتکوئیه و روستای فتح آباد، بهسازی و آسفالت ١٣۵ هزار متر مربع معابر روستایی، راه اندازی کارگاه تولید شن و ماسه دهیاری ده علی، صدور بیش از ۷۵۰ پروانه ساختمانی از طریق سامانه سیماک و پایش تصویری با نصب دوربین‌های مدار بسته در شش روستا از جمله اقداماتی است که طی چند سال اخیر عملیاتی شده است.

او ادامه داد: مشکل اصلی روستا‌ها مهاجرت بی رویه و نبود جمعیت جوان و مولد، بدلیل نبود اشتغال مناسب، خشکسالی‌های پی در پی، کشاورزی غیر اقتصادی با معضل خرده مالکی، نبود راه‌های مواصلاتی مناسب به مراکز استان‌ها و... است، که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر شهرستان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

در ادامه عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم کوهبنان و زرند، با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: کوهبنان بام معادن استان کرمان است در حالی که اصالت فرهنگی و اقتصادی این خطه بر کسی پوشیده نیست باید ظرفیت‌ها شناسایی و تقویت شوند.

او بیان کرد: در سایه وحدت و همدلی باید کوهبنان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم تلاش کنیم تا مهاجرت جوانان جویای کار به سایر شهر‌های همجوار صورت نگیرد.

شریعتی تاکید کرد: همگان زیر پرچم ولایت و رهبری باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم در حالی که سه قوه در کنار هم می‌توانند گام‌های بلندی برای پیشرفت و اقتدار کشور بردارند.

او ابراز داشت: کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار دارد باید با پیشنهادات مناسب و راهگشا در راستای عمران و آبادی روستا‌ها گام برداریم در حالی که به برکت انقلابی اسلامی و با درایت حضرت امام (ره) شورا‌ها در کشور شکل گرفت.

شریعتی افزود: اگر بخواهیم صلابت و قدرت ایران اسلامی روز به روز افزایش پیدا کند باید نقشه ترسیم شده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم در کشور اجرایی شود.

او ادامه داد: روستا‌ها در گذشته قطب اقتصادی بودند به گونه‌ای که شاهد فعالیت انواع کارگاه‌های قالی بافی، گلیم بافی، پته دوزی، کاربافی، آهنگری و... بودیم که بدلیل پیشرفت‌های اقتصادی و بروز برخی شغل‌های کاذب طی دهه‌های اخیر بسیاری از این حرفه‌ها در آستانه فراموشی است.

شریعتی گفت: در گذشته مردم روستا‌ها به دامداری و کشاورزی مشغول بودند و مازاد نیاز خود را روانه شهر‌ها می‌کردند که متاسفانه امروز برخی روستا‌ها وارد کننده مواد اولیه مورد نیاز خود هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس افزود: باید تلاش شود تا روستا‌ها به جایگاه واقعی خود سوق داده شوند البته کار‌های خوبی برای ایجاد اشتغال به همت بنیاد برکت در روستا‌های شهرستان کوهبنان در حال انجام است.

او گفت: باید تلاش کنیم تا هر خانه در روستا‌ها به یک کارگاه تولیدی مبدل گردد و شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها که دارای آب و هوای مساعد، صفا و صمیمت خاص هستند ،باشیم.

در ادامه محسن ایزدی معاون فرماندار کوهبنان گفت: انقلاب اسلامی مایه خیر و برکات زیادی برای تمام اقشار جامعه است، لذا شاهد عمران، آبادانی و پیشرفت مناطق روستایی و شهری حتی در دورترین نقاط هستیم.

او افزود: طی سالیان گذشته کار‌های خوبی در روستا‌ها انجام شده، اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد که بدلیل موانع و خلا‌های قانونی است.

ایزدی ادامه داد: طرح‌های زیادی در روستا‌ها در حال پیگیری است که از جمله آن تأمین آب پایدار روستای شکرآباد و احداث جاده بیدان خواجه می‌باشد.

ایزدی ابراز داشت: با تلاش‌های انجام شده طی سالیان گذشته تمام‌روستا‌های بالای ده خانوار شهرستان برق رسانی شده اند.

او ادامه داد: در بحث گاز رسانی تنها روستا‌های بیدان خواجه، بن در و منطقه پشتکوئیه بایستی به شبکه گاز طبیعی متصل شوند، که پیگیری‌های فراوانی نیز صورت گرفته است.

معاون فرماندار کوهبنان افزود: در واگذاری زمین برای مسکن روستایی مشکلاتی داریم که این مهم بدلیل بروکراسی سخت دستگاه‌های اجرایی در استان بوجود آمده، و می‌طلبد کارشناسان ذیربط به خصوص بنیاد مسکن استان نگاه ویژه‌ای به شهرستان کوهبنان داشته باشند.

او بیان کرد: در اکثر روستا‌ها طرح هادی اجرایی شده است و در چند روستا تهیه و بازنگری طرح هادی در دستور کار قرار دارد.

ایزدی گفت: در حوزه مخابرات پس از زلزله بدلیل خسارت به زیر ساخت‌ها مشکلات دو چندان شده لذا جلسات متعددی در راستای رفع مشکلات تلفن ثابت و افزایش سرعت اینترنت در روستا‌های شهرستان برگزار شده است و مسئولین مخابرات استان در جهت مرتفع نمودن آن قول مساعد داده اند، البته اقدامات خوبی هم در این بخش در سال گذشته انجام شده است که با صرف اعتباری بالغ بر ١/۵ میلیارد تومان پهنای باند اینترنت شهر شش برابر افزایش یافته است.

در ادامه منصور جعفری رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری کوهبنان گفت: دهیاران و مسئولان شورا‌ها در راستای معرفی نماینده ورزش اقدام کنند تا لوازم و امکانات ورزشی زودتر و راحت‌تر به روستا‌ها برسد.

او تاکید کرد: دهیاران و شورا‌های روستا‌ها در راستای همکاری با مامورین شبکه بهداشت به منظور اجرای طرح سلامت اقدام کنند.

جعفری از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: در راستای اخذ مجوز جهت راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی مساعدت کنند تا زمینه برای شناسایی نخبگان ورزشی و احیای ورزش‌های سنتی در روستا‌ها فراهم شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر در ۴ روستای شهرستان خانه ورزش روستایی راه اندازی شده است و ما آمادگی داریم تا پایان سال در شش روستای دیگر این خانه‌ها را راه اندازی کنیم.

در ادامه دهیاران و نمایندگان شورا‌های اسلامی روستایی کوهبنان با ارائه پیشنهادات بر واگذاری زمین در روستاها، تکمیل آسفالت کوچه و معابر در برخی از روستاها، رفع مشکل اینترنت در روستاها، آسفالت برخی راه‌های روستایی، طرح توسعه شبکه مخابرات در برخی روستا‌ها و واگذاری خط تلفن ثابت، توجه بیشتر به آثار و ابنیه تاریخی به خصوص برج افزاد و قلعه بزرگ ده علی، تلاش در راستای گاز رسانی به منطقه پشتکوئیه، پیگیری آب شرب روستای گردشگری درب گزک و... تاکید کردند.

همچنین در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند  به همراه هیات همراه داروخانه شماره دو شهر کوهبنان را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار