شهردار کرمان با اشاره به عیدی مدیریت شهری از صدور پروانه ساختمانی ۲ مرحله‌ای با ۲ سال اعتبار و با حذف نیمی از زمان صدور پروانه ساختمانی خبر داد.

سعید شعرباف در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر به اِعمال تخفیف‌های عوارض شهرسازی اشاره کرد و گفت: این تخفیف‌ها، تنها در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ اعمال می‌شود.

او افزود: تخفیف‌های عوارض شهرسازی، به‌صورت پلکانی و معکوس، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۲۵ درصد، در خردادماه ۲۰ درصد و در تیرماه ۱۵ درصد درنظر گرفته شده است.

شهردار کرمان از صدور پروانه ساختمانی ۲ مرحله‌ای نیز، به‌عنوان یک اقدام مهم دیگر شهرداری برای رضایتمندی شهروندان نام برد و با بیان اینکه فرایند صدور پروانه ساختمانی ۲ مرحله‌ای با اعتبار ۲ ساله؛ اما مربوط به تمام سال ۱۴۰۲ است و تنها به ماه‌های اول سال اختصاص ندارد، بیان کرد: این ۲ موضوع در ۴ ماه اول سال، به‌صورت همزمان و با هم اعمال می‌شود و شرایط ویژه‌ای را برای رونق ساخت‌وساز مسکن در شهر کرمان، ایجاد خواهد کرد.

شهردار کرمان همچنین در توضیح شرایط لازم برای صدور پروانه ساختمانی ۲ مرحله‌ای گفت: شهروندان کرمانی، می‌توانند تنها با تکمیل مدارک اولیه مورد نیاز شهرداری و بدون نیاز به تکمیل نقشه‌ها و تاییدیه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، پروانه شهرسازی (پروانه مرحله اول) را با اعتبار ۲ ساله از شهرداری کرمان دریافت کنند.

شعرباف افزود: شهروندان پس از دریافت پروانه مرحله اول، طی مدت ۲ سال می‌توانند با تکمیل مدارک و گرفتن پروانه ساخت (پروانه مرحله دوم)، کار ساخت ملک خود را آغاز کنند.

او با اشاره به اینکه در روند صدور پروانه ساختمانی، تمام عوارض شهرداری در همان مرحله اول تسویه می‌شود و در مدت ۲ سال، مبلغ دیگری بابت پروانه ساختمانی گرفته نخواهد شد، بیان کرد: این طرح، برای اشخاصی که به‌صورت محدود و یا انبوه قصد دارند در ۲ سال آینده در شهر کرمان، ساخت‌وسازی انجام دهند و تا حد ممکن تورم ناشی از افزایش عوارض را حذف کنند، فرصت بسیار مناسبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار