به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش درباره همکاریهای ۲وزارتخانه آموزش و پرورش و کشاورزی گفت: آسیب شناسی توسعه در ایران نشان میدهد که مسائل مختلفی در کشور داریم و در طی دههها گذشته این چالشها حل نشده و همواره ما را با مشکل مواجه کرده است.
او با بیان اینکه تحقق اهداف توسعه متاثر از جریان یادگیری است، عنوان کرد: برای داشتن افراد با کیفیت و نهادهای کارامد باید این جریان را اصلاح کنیم که در این راستا سهم یادگیری قابل بررسی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰درصد کشاورزان افرادی هستند که یا از نعمت سواد بی بهره اند و یا سواد محدودی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان میدهد نظام تعلیم و تربیت ایران باید به طور موثری در خدمت اهداف توسعهای کشور قرار گیرد.
بیشتر بخوانید
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از کاستیهای توسعه، نبود ترکیب هم افزا است، افزود: برای دستیابی به یک هم افزایی نیارمند همکاریهای مشترک هستیم.
او با تاکید براینکه باید ریل حرکت را تغییر دهیم، اظهار کرد: حضور وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطفی برای شکل گیری یک نگرش و رویکرد جدید است؛ آموزش و پرورش ۱۲سال انسانها را در اختیار دارد و این افراد بیش از ۱۲هزار ساعت در اختیار نظام آموزشی کشور هستند تا برای آینده و ورود به جامعه آماده شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی، تولید بستههای یادگیری و نظام آموزشی هنرستانها میتوانیم تغییراتی را ایجاد کنیم تا بخشهای مختلف کشاورزی بتوانند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق هنرستانها بگیرند.
انتهای پیام/