آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره وضعیت چاقی دانش آموزان ایرانی و سازوکار تعیین حقوق دانشجومعلمان داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره «تهیه سازوکاری جدید برای جلوگیری از کسر حقوق دانشجومعلمان»، «٣٠ درصد دانش آموزان کشور چاق هستند» و «پرداخت هزینه بستری ناشی از کرونا مشمول بیمه فرهنگیان است» سپری شد.

تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت بعد از سال ۹۲

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی و آموزش دهندگان نهضت بعد از سال ۹۲ بیان کرد: در قانون برای مشمولان تا سال ۹۱ تعیین تکلیف انجام شده است، اما برای بعد از سال ۹۲ مسیر دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اساسنامه را داریم که برای مشکل افزایش سن آن‌ها سقف مجاز برای شرکت در آزمون را اضافه می‌کنیم.

او درباره پرداخت هزینه آب، برق و گاز اظهار کرد: در قانون بودجه پیش بینی شده است که آب، برق و گاز مدارس مجانی است و در آنجا آمده قید رعایت الگوی مصرف را داریم، بر این اساس در برخی از مدارس تعداد دانش اموزان افزایش یافته یا برخی مطالبات مربوط به سال‌های گذشته است.

تهیه سازوکاری جدید برای جلوگیری از کسر حقوق دانشجومعلمان

یار محمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش درباره علت کسری حقوق دانشجومعلمان در ایام کرونا و امکان تغییر در روال قانونی آن اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان بخشی از هزینه‌ها همچون هزینه خوابگاه و غذا توسط دانشجومعلمان پرداخت می‌شود و کسر حقوق هم به همین علت است.

او ادامه داد: اخیرا میزان حقوق و دریافتی دانشجومعلمان رشد خوبی داشت و همین عامل باعث شد تا میزان کسر از حقوق آن‌ها مشهود باشد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به دریافتی، میزان کسر از حقوق نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: با توجه به این شرایط پیشنهاد جدیدی در نظر گرفتیم تا میزان کسر از حقوق با سازوکاری جدید تعریف شود.

٣٠ درصد دانش آموزان کشور چاق هستند

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: براساس نتایج به دست آمده ۶ درصد از دانش‌آموزان ما لاغر و خیلی لاغر هستند و حتی ممکن است دچار سوء تغذیه باشند که نیازمند مراقبت جدی هستند، ۶۴ درصد از دانش‌آموزان وزنشان طبیعی است و ۳۲/۱ درصد از دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: چاقی ۳۰ درصد از دانش‌آموزان یک خبر نگران کننده است که نیاز به مراقبت جسمی دارند؛ در گذشته برای انجام دادن برنامه‌های مداخله‌ای در برنامه‌های تغذیه دانش آموزان یا تحرک بدنی آن‌ها بر پایه اطلاعات برآوردی اقدام کردیم و الان داده‌های تحقیق وجود دارد و یقین داریم کاملاً می‌دانیم کدام دانش آموز در مدرسه دچار این وضعیت هستند و بر این اساس دستگاه‌های مختلف می‌توانند به تناسب مسئولیتی که دارند هم برای کسانی که دچار پدیده لاغری و هم چاقی هستند مداخلات داشته باشند.

با واگذاری مهد‌های کودک به آموزش و پرورش موافق هستیم

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه ما این است که به تعلیم و تربیت کودک باید نگاه یکپارچه کرد، اما اینکه نگاه تصدی گری داشته باشیم یا نه نظرات متفاوت وجود دارد و نظر بنده این است که جنس این کار از جنس رگولاتوری باشد، نباید نوعی تولی گری را در این دوره دنبال کنیم و طی صحبتی که با آقای وزیر داشتم او هم چنین نگاهی داشت.

امانی طهرانی با اشاره به توسعه کمی و کیفی اوان کودکی اظهار کرد: به موازات سند تحول بنیادین بعد از راه اندازی مرکز مربوط یک مبانی نظری برای دوره صفر تا ۶سال باید داشته باشیم.

طرح ملی تاسیس مدرسه تربیتی شهید سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین سیدامین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به اینکه وظیفه داریم که یاد، منش، مکتب و باور‌های سردار سلیمانی را مرور کنیم و از آن بیاموزیم، اظهار کرد: آنچه برای ما در نظام تعلیم و تربیت اهمیت دارد، ترویج مکتب تربیتی سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید مکتب سردار سلیمانی از حیث علمی تببین و تشریح شود، چراکه بیانات عالمانه سردار سلیمانی به ساعت‌ها تفکر و تالیف نیاز دارد بر این اساس یکی از طرح‌های ملی ما تاسیس مدرسه تربیتی «شهید سلیمانی» است که با حضور افراد نخبه و برجسته اداره می‌شود و به مکتب و منش سردار سلیمانی توجه دارد.

همچنان به دنبال سیم کارت دانش‌آموزی هستیم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع سیم کارت دانش آموزی را هنوز از دستور کار خارج نکردیم در چند روز گذشته مجدد نامه‌ای را خدمت آقای جهرمی ارسال کرده و از ایشان خواهش کردم که هر امکانی را می‌توانند به کار بگیرند تا ما بتوانیم دانش‌آموزان را به یک سیم‌کارت انحصاری که بتواند با شاد ارتباط داشته باشد و منحصراً برای امر آموزش استفاده شود، آشنا کنیم. حتماً این کار انجام خواهد شد.

حاجی‌میرزایی گفت: فعالیت‌های تربیتی و پرورشی الان روی شاد انجام می‌شود و بخش عظیمی از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرارداده است؛ واقعاً کار‌هایی استکه قبلاً در این حجم انجام نمی‌شد و الان در حجم بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود لذا به بعد پرورشی توجه و حساسیت داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.