نخستین مجمع عمومی مدیر کل با حضور کارکنان و کارشناسان منابع طبیعی فارس با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه طی ۵ ماهه گذشته، گفت: تدوین برنامه‌های استراتژیک، تهیه نقشه راه، تشکیل شورای مشورتی پیشکسوتان منابع طبیعی استان و اعطای حکم به مدیران کل اسبق به عنوان مشاوران مدیر کل، برگزاری جلسات ماهیانه با تشکل‌ها و سمن‌های فعال حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، بازدید منظم و هفتگی از شهرستان‌ها و تدوین سیمای منابع طبیعی شهرستان‌ها از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت است.

او، تهیه و تدوین طرح‌های پیشگیری و اطفاء حریق، ایجاد واحد مدیریت فناوری، تدوین شیوه نامه تشکیل هنگ امداد و نجات منابع طبیعی فارس، طرح جامع ساماندهی مراتع استان فارس، تدوین طرح جانشین پروری، تهیه سند توسعه منابع طبیعی شهرستانها، تهیه داشبورد مدیریتی و نظارت آنلاین بر اقدامات، تدوین نقشه راه توسعه منابع انسانی و تدوین طرح جامع ساماندهی مراتع را از جمله اهداف و چشم انداز‌های پیش رو و از برنامه‌های عملیاتی (اکشن پلن) برشمرد.

صمد نزاد، تصریح کرد: در حال حال حاضر نگارش و تدوین بسیاری از این طرح‌ها انجام شده که انظار می‌رود با توسعه سخت افزاری ، نرم افزاری و همراهی کارکنان شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس عملکرد و ارتقاء چارت سازمانی را مستلزم برخورداری از راهکار‌های عملیاتی دانست و ادامه داد: با ارتقاء سطح معلومات شغلی و حرفه‌ای کارکنان و مدیران دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانی میسر می‌شود.

او، با اشاره به اینکه انضباط کاری و ترسیم نقشه راه استراتژیک در برنامه‌ها هسته اصلی فعالیت‌های کاری بوده، افزود: برخورداری از یک برنامه منسجم برای پیشرفت و تکامل سازمانی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از اولویت‌هایی است که با انجام اقدامات و برنامه‌های مدون، اجرایی می‌شود.

صمد نژاد، اضافه کرد: دستیابی به اهداف بلند سازمانی موجب افزایش بهره وری کارکنان و ارائه خدمات مطلوب به ذینفعان این مجموعه می‌شود که این امر نیازمند مشارکت مردمی به ویژه تشکل‌های حامی منابع طبیعی و محیط زیست است.

حجت الاسلام یار محمودی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز، اظهار کرد: ایثار و اخلاص و مدیریت این شخصیت بزرگ بیانگر خدمتی جهادی به مردم است و این ویژگی بارز باید همواره راهبرد ما در زندگی قرار گیرد.

او، با تاکید بر ضرورت ترویج مکتب شهید سلیمانی، گفت: پیروی از مکتب این شهید سرافراز رسالت سنگینی است که باید در راه آن قدم برداشت.

در پایان این مراسم مدیر کل و معانان به پرسش‌ها و سوالات مطروح شده از سوی همکاران پاسخ و برای رفع آن‌ها قول مساعد دادند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار