عملیات بذرکاری در جنگل‌های آسیب دیده از آتش سوزی منطقه قلات شهرستان سرچهان با مشارکت نیرو‌های منابع طبیعی،مردم و مسئولان محلی اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کیومرث احمدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان، گفت: این عملیات به منظور احیای مناطق جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی انجام و بخش‌هایی از این منطقه نیز با کاشت گونه‌های بومی ارژن و بادام کوهی احیاء شد.

او، با اشاره به تداوم عملیات بذرکاری در تمامی مناطق جنگلی و مرتعی آسیب دیده از آتش سوزی، بیان کرد: این عملیات در روز‌های آتی نیز ادامه دارد.

 احمدی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی و جنگلی جزیی از سرمایه‌های ملی و ثروت جامعه محسوب می‌شوند تصریح کرد: حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی را  ایفا می‌کند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان، ادامه داد: حفاظت از منابع آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و کنترل سیلاب، افزایش سطح سفره‌های آب زیرزمینی از فواید ارزشمند احیای پوشش گیاهی است که انتظار می رود با ادامه روند بذرکاری شاهد دست یابی به این اهداف مهم باشیم.

او، با قدردانی از همکاری مسئولان نهاد‌ها و نیرو‌های مردمی در اجرای عملیات احیا و بذرکاری در عرصه‌های منابع طبیعی افزود: نگهداری از مناطق بذرکاری شده وظیفه همه ذینفعان وبهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی است که به منظور اخذ تعهد، دامداران مکلف به حفاظت و نگهداری از این عرصه‌ها هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار