طرح پویش ملی نهالکاری در اراضی جنگلی خرم بید اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و فخری زاده، عملیات نهالکاری مشارکتی با حضور فرماندار، امام جمعه بخش مشهد مرغاب، دادستان شهرستان، جمعی از مسئولان ارشد شهرستانی،  فعالان منابع طبیعی و سمن‌های مردم نهاد در جنگل‌های آسیب دیده از آتش سوزی منطقه چنارو خرم بید آغاز شد.

کمال میرزایی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید با اشاره به اجرای طرح پویش ملی نهال کاری با شعار نگذاریم آبی آسمان، سرسبزی طبیعت و زلالی آبی و آواز پرندگان برای کودکانمان خاطره شود، گفت: در این طرح با استفاده از گونه بنه، بادام کوهی و ارژن ۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی خرم بید بذرکاری و نهالکاری شد.

او، طرح پویش ملی نهال کاری همگانی را گامی مهم در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل و مراتع دانست و بیان کرد: بهره گیری از مشارکت قشرهای مختلف مردم به ویژه دوستداران و همیاران طبیعت، گروه‌های مردم نهاد، نوجوانان و جوانان از ویژگی‌های مهم اجرای این طرح در شهرستان خرم بید است.

میرزایی، هدف از اجرای این طرح را احیاء و بازسازی جنگل‌های آسیب دیده از آتش سوزی، توسعه فضای سبز،  جلوگیری از فرسایش، جذب توریست و مشارکت مردم در امر نهالکاری برشمرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار