یکی از مقامات تیم انتقال قدرت جو بایدن بخشی از برنامه‌های دولت آمریکا را اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جن پسکی» دبیر مطبوعاتیِ تیم انتقال قدرت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب و نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات سال جاری، امروز (چهارشنبه) بخشی از برنامه‌های دولت آتی این کشور را اعلام کرده است.

این مقام آمریکایی اعلام کرد دولت جدید آمریکا پس از روزِ مراسم تحلیف (در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱/ ۱ بهمن ۱۳۹۹) دستوری برای توقف «مقررات لحظه آخری» صادر خواهد کرد.

این اقدام دولت بایدن در مقابله با موازین وضع شده  از سوی دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در روزهای آخر ریاست وی در کاخ سفید انجام خواهد شد.

پسکی در بخشی از اظهارات خود گفت: «از زمان خروج رئیس‌جمهور سابقمان، جیمی کارتر از کاخ سفید (۱۹۸۱/ ۱۳۵۹) تاکنون، تمامی روسای جمهور آمریکا برای مقابله با موازینی که در لحظه آخر از سوی دولت پیشین‌شان وضع شده تفاهم‌نامه‌هایی مانند آنچه بایدن صادر خواهد کرد را تنظیم کرده‌اند.»

او در ادامه افزود: «همچنین از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۴) کنگره آمریکا این اختیار را به‌دست آورد تا تصمیماتی که رئیس‌جمهور آمریکا در دوره انتقالی تا روی کار آمدن رئیس‌جمهور بعدی اتخاذ می‌کند را در صورت مغایر دانستن از سوی رئیس‌جمهور آینده ملغی کند.»

پس از اینکه بایدن در انتخابات ۳ نوامبر، دونالد ترامپ را مغلوب کرد، تیم دموکرات‌ها از اواخر ماه نوامبر دیدار با مقامات دولت را برای هماهنگی انتقال و تحویل قدرت آغاز کرد. این در حالی است که ترامپ از پذیرفتن شکست خودداری کرده است.

پس از آن نیز اخبار بیانگر عدم همکاری تیم ترامپ در روند انتقال قدرت بود.

به طور مثال، یک مقام تیم جو بایدن خبر داد معاونان رئیس‌جمهور منتخب در تلاش برای انتقال قدرت از دولت ترامپ هستند، اما با مقاومت برخی از مقامات پنتاگون برای کسب اطلاعات مواجه شده‌اند.

پیش از آن «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا، از صدور دستوری از سوی پنتاگون برای عدم همکاری با جو بایدن خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار