اسلامی گفت: سردار سلیمانی در شکست نقشه‌های دشمن هیچ وقت منیت نداشت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره نماد عینی اقتدار ملی بوده است و فردی بوده که در دوران حیات خود عزت آفرینی می‌کرد، گفت: سردار سلیمانی هوشمند، مجاهد فی سبیل الله و به معنای واقعی کلمه  بصیر بود.

او ادامه داد: در هر کشوری شرط عقل است که برای امنیت خودش تهدید را از مرزها و درون کشور خودش دور کند شرط عقل است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور و انقلاب ما دشمن زیاد دارد و در راس آنها آمریکا است، افزود: آمریکایی‌ها چندین سال در کشور و منطقه ما حضور داشته‌اند و اقدام به چپاول، غارت و تاراج اموال ما کرده‌اند، بنابراین به هیچ وجه در حال حاضر خرسند نیستند.


بیشتر بخوانید


اسلامی اظهار کرد: شاید مردم خاطرشان باشد و نکته ای که من می‌گویم بیانی است از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما باید دشمن را بشناسیم و از نقشه‌های دشمن آگاه باشیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، سردار سلیمانی مانند نداشت و در دشمن شناسی و شناسایی نقشه دشمن فوق العاده دقیق و به هنگام بود.

او توضیح داد: ویترین شعار آمریکایی‌ها حقوق بشر و دموکراسی است ولیکن محتوای استراژی دفاعی و امنیت ملی آمریکا و سیاست خارجی آنها محاصره، تسلیم و خلع سلاح بوده است.

او تاکید کرد: مردم ما وضعیت لیبی و عراق را خاطرشان هست که آمریکا این دو کشور را خلع سلاح کرد و با تسلیم کردن ملت‌ها توانست آشوبی را که می‌خواست پا برجا نگه دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سردار سلیمانی تحت مکتب انقلاب اسلامی توانست به شایستگی نه فقط از طریق نظامی بلکه از طریق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم نقش خودش را برای آگاه سازی و هشدار سازی براساس اعلام دعوتی که عراقی‌ها کردند و دولت سابق عراق و دولت سوریه توانست این نقشه بزرگ که هرگز احتمال شکست اصلا به مخیل آنها خطور نمی‌کرد را شکست دهد.

اسلامی بیان کرد: سردار سلیمانی با استعانت از یاری خدا این اقدام را انجام داد و هیچ زمانی هم سردار سلیمانی نگفت من انجام دادم.

وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد: سردار سلیمانی با کمک همه نیروها و ملتی که همراهی کردند و همچنین با کمک شهدای مدافع حرم که با خون و جان خود نقشه دشمن را با شکست مواجه کردند، بزرگترین ضربه را به دشمن وارد کرد چراکه آنان نتوانستند نقشه خود را اجرا کند.

اسلامی افزود: هم اکنون دشمنان نقشه را به گونه دیگری دنبال می‌کنند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این مسائل همواره آگاه هست و پیش از این خط حرکتی آنها را نشان داده و مسیر حرکتی آنها را هم راستا و هم گام کرده و در جهت دور کردن نا امنی و تهدید از سرزمین ما و ایران اقدامات مجدانه و به هنگام داشته باشند تا کشور را از این تگناها عبور دهند تا عزت و روز افزونی ملت ایران و انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار