سهم ۱۵ درصدی جاده‌ها در تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بر اساس اعلام مجامع دانشگاهی جاده‌ها در سوانح رانندگی ۱۵ درصد نقش دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به سهم ۱۵ درصدی جاده‌ها در تصادفات ، گفت: این موضوع باعث شده تا راه و شهرسازی در چهار خطه کردن محور‌ها ورود کند.

او اضافه کرد: برای کاهش سهم جاده‌ها در سوانح رانندگی، توجه به موضوعاتی از جمله چهار خطه کردن، ایجاد روشنایی و ایمن سازی اضطراری محور‌ها موثر است.

او با بیان اینکه ارتقای ایمن سازی راه‌ها همیشه ادامه دار است، گفت: برای ایمن کردن محور‌ها باید به ارتقای خط کشی راه‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و حفاظ‌ها توجه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه از کاهش ۲۲ درصدی ترافیک در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸۵ میلیون تردد ثبت شده است.

حق لطفی افزود: در پر تصادف بودن برخی از مناطق عواملی، چون میزان ترافیک در آن محور موثر است.

او با اشاره به اینکه قزوین جزء استان‌های برف گیر در کشور است، گفت: امسال ۸ بار عملیات برف روبی و بازگشایی راه‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در طرح زمستان امسال ۳۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه مستقر هستند.

به گفته حق لطفی، در حال حاضر ۳۰ هزار تن ماسه و نمک برای عملیات برف روبی ذخیره شده است.

او اضافه کرد: با اعلام هواشناسی راهداران از ساعت‌ها قبل از بارش برف در محور‌های مواصلاتی مستقر می‌شوند و کار نمک پاشی را شروع می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در بازگشایی محور‌ها ابتدا راه‌های شریانی و اصلی در اولویت هستند.

او از مردم خواست قبل از حضور در محور‌های مواصلاتی حتما از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌های مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، داشتن زنجیر چرخ را لازمه عبور از گردنه‌ها و محور‌های برف گیر در فصل زمستان دانست.

او با اشاره به سیستم حمل و نقل هوشمند گفت: در استان ۱۸ سامانه ثبت تخلف به ۳۳ سامانه افزایش یافته است و هم اکنون دوربین‌های تصویری ۲۵ نقطه را به صورت زنده نمایش می‌دهند.

حق لطفی افزود: ۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری هم در حال راه اندازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به پرداخت عوارضی‌ها گفت: بخشی از این عوارضی‌ها به سرمایه گذار و بخشی هم برای نگهداری از آزادراه اختصاص می‌یابد.

او درباره تخریب راه‌های روستایی حاصل از مواد معدنی هم گفت: به مدت یک سال است که در این زمینه ورود کردیم و امسال در ۱۳ نقطه گشت مشترک داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مقرر شده است که خودرو‌های حامل مواد معدنی با بار مجاز از این محور‌ها حرکت کنند و در صورت تخلف با معادن متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار