اردکانیان گفت: هزینه خرید واکسن کرونا از اروپا، از محل منابع مالی جمهوری اسلامی ایران در عراق، پرداخت می‌شود.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان روز سه‌شنبه با موفق خواندن رایزنی‌هایش با مقامات عراقی در بغداد گفت: توافقات خوبی برای برداشت از منابع مالی ایران در عراق با مقامات این کشور به منظور پرداخت هزینه خرید واکسن کرونا از اروپا از محل منابع مالی موجود ایران در عراق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای منابع مالی خوبی در خارج کشور از جمله عراق است، افزود: وزارت بهداشت کشور با رعایت مجموعه ملاحظاتی که هست درصدد خرید دوز مورد نیاز واکسن کرونا از شرکت اروپایی است و هزینه آن از محل این منابع مالی پرداخت خواهد شد.

رضا اردکانیان به دیدار‌ها و رایزنی‌های خود با وزیران برق، تجارت و مقامات بانک مرکزی و بانک تجارت عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور اشاره کرد و افزود: گفت و گو‌های نزدیک و فشرده‌ای صورت گرفت و در پی آن تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی یکی از مهمترین این تصمیمات را برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با مشارکت فعال سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی دو کشور در تهران طی هفته‌های پیش رو عنوان کرد.

اردکانیان گفت: ریاست کمیسیون از طرف جمهوری اسلامی ایران بر عهده وزارت نیرو و از طرف جمهوری عراق بر عهده وزارت تجارت این کشور نهاده شده است.


بیشتر بخوانید


واگذاری دو پروژه مهم برق به ایران

 وزیر نیرو با اشاره به دستاورد گفت وگوهایش با مقامات عراقی در زمینه برق گفت: در خصوص پروژه‌های بازسازی صنعت برق عراق توافقات خوبی صورت گرفت و دو پروژه مهم در زمینه «کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع برق» و همچنین «بازسازی تجهیزات آسیب دیده برق» عراق نهایی شد.

او در مورد صادرات برق و گاز به عراق و حساب‌های فی‌مابین گفت: با وجود محدویت‌هایی که در این خصوص وجود دارد؛ خوشبختانه وزارت برق عراق و مقامات این کشور موفق شدند بخش قابل توجهی از مطالبات شرکت «توانیر» و بخشی از مطالبات «شرکت ملی گاز» را پرداخت کنند.

اردکانیان با اشاره به ترتیبات جدید مالی ایجاد شده بعد از پایان رایزنی‌هایش با مقامات عراقی افزود: با این ترتیبات جدید امیدواریم با سرعت بیشتری از منابع مالی موجود خود در عراق برای خرید کالا‌های اساسی و سایر اقلامی که مورد نیاز هست در آینده نزدیک استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: توافق خوبی در این زمینه صورت گرفته و این توافق الان در حال آماده شدن برای امضا است تا سرعت بیشتری به برداشت از منابع مالی موجود برای خرید کالا‌ها و خدمات لازم داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
بجای تلف کردن پول بیت المال برا واکسنی که هنوز کارایی آن تایید درست حسابی نشده این پولها را صرف رفاه وتامین مایحتاج مردم کنید مردم ما دارند از سوءتغذیه وعدم وجود استراحت کافی ونیز عدم توانایی مالی برای تامین دارو دچار بیماریهایی می شوند که کرونا در مقابل آن هیچ است وعلت تلفات گرفتن کرونا هم همین بیماریها است ما نیازی به واکسن نداریم همین که استرس ومشکلات روانی ناشی از وضع اقتصادی را از جامعه کم کنید کرونا هم ریشه کن خواهد شد فقط کافی است شما شادی ونشاط را به جامعه باز گردانید همه چیز درست خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
میدانید که عراق بعلت تحریم نمیتونه پول گاز ایران رو بده. بنابراین صادرات گاز به عراق محدود شد و آنها مشکل قطعی برق دارند. دیروز که نماینده ایران برای حل مشکل پول برای رایزنی رفته بود آنجا، ظاهرا بجای تحویل پول به ایران ، قرار شد پول رو تحویل امریکا بدن و بجاش واکسن از امریکا بخرند. . علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
چرا اینقدر مشتاق به خرید واکسن از اروپا هستین؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
برای چی نام کشور را رسانه ای می کنید؟ عواقب آن را ظاهراً نمی دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آی آدم بی سیاست .چقدر نادان و ساده لوحه این اردکانیان .همه چیز را همه جا نباید گفت. پس تو چی یاد گرفتی تو این چند سالی ک تلف کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
می تونستی اینو علنا نگیا
آقای وزیر فردا این منبع هم تحریم میشه
چطور بلد نیستین موقعیت سنجی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
تو انقدر بچه ای که فک میکنی قبلا هیچکی از این منابع خبر نداشته؟... فقط ایران وعراق میدونستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
عزیزمن نمیخواد به دشمن دوباره گرا بدید...
Iran (Islamic Republic of)
نوشهری
۰۹:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
متأسفانه دقیقاً همین کار رو کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
به جای اینکه پول کشور رو حروم کنید این پول رو برای تولید واکسن ایرانی خرج کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
واکسن خارجی مورد اعتماد نیست کرونای انگلیسی نتیجه واکسن فایرز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
والا نیازی به خرید واکسن نیست پولی که به خارجیا میدن بدن به مردم ضعیف.. واکسن که ایران میسازه نیازی به خارجی نیست به نظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آقای اردکانیان خط نده به دشمن. راه مراودات لو نده اگر مرد این مرز و بومی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
واقعاً بی فکری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
کدوم کشور واکسنو به صورت عمومی زده که ما دومیش باشیم
آخرین اخبار