مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به نقش ارزشمند کمیته امداد در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: این نهاد با ایجاد مشاغل خرد و کوچک، اصل اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در سفر به شهرستان رفسنجان در دیدار با امام‌جمعه این شهرستان به آمار بالای مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۹۰۰ خانوار در شهرستان رفسنجان مددجوی این نهاد هستند که این آمار زیبنده شهرستان برخورداری، چون رفسنجان نیست.

او اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: کمیته امداد در سطح استان دستگاه برتر در ایجاد اشتغال است و نقش کمیته امداد در اقتصاد استان نیز نقش قابل‌توجهی است.

صادقی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی و آموزشی مددجویان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و خدمات خوبی در این زمینه به خانوار‌های تحت حمایت ارائه‌شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش تأمین مسکن مددجویان را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و گفت: از هر فرصتی به دنبال حل مشکل مسکن مددجویان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از اصولی‌ترین برنامه‌های ما در کمیته امداد شفافیت در کار است، بیان داشت: شفاف‌سازی در کار سبب رشد کمک‌های مردمی به این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی شده است.

حجت‌الاسلام عسکری، امام‌جمعه رفسنجان نیز در این دیدار یکی از کار‌های خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را توجه به محرومان دانست و گفت: نهادی همچون کمیته امداد در کمتر جایی می‌توان دید که هم از محرومان حمایت کند و هم آن‌ها را توانمند سازد.

صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در ادامه سفر به شهرستان رفسنجان در دیدار با فصیحی فرماندار این شهرستان ازجمله دلایل موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد را همکاری و همراهی مسئولان و بانک‌ها با این نهاد در استان و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال دانست.

او بیان داشت: مولد‌های فقر در جامعه بسیار بالاست و این باعث شده است که ورودی‌ها به کمیته امداد افزایش یابد.

صادقی به نقش ارزشمند کمیته امداد در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: سالانه دو هزار تن گوشت قرمز،۳۶۰ تن گوشت طیور، ۱۱۰ تن ماهی، ۳۵ هزار تن شیر، ۵۰ تن عسل، ۳۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای، ۲۲ هزار تن محصولات زراعی و هفت هزار تن محصولات باغی به همت مددجویان استان تولید می‌شود.

او تأکید کرد: اصلی‌ترین کار در بحث اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد انجام می‌شود و این نهاد با این مشاغل خرد زمینه توانمندی مددجویان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار