مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت:از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۴۲۳ تخته فرش و گلیم به همت مددجویان کمیته امداد کرمان بافته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۹ هزار مترمربع فرش دستباف به همت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان، گفت: مددجویان کرمانی در ۹ ماه گذشته هزار و ۴۲۳ تخته فرش به متراژ ۸ هزار و ۵۳۸ مترمربع تولید و روانه بازار فروش کرده‌اند.

او ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان  را بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از چهار هزار قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیشتر این قالیبافان بیمه هستند.

صادقی تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان را بیش از چهار هزار دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالیبافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه به همت این نهاد به فروش می‌رسند.

اوافزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر از مددجویان حمایت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، بیان کرد: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز به همت کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار