فرمانده سپاه روح الله گفت: طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی- مردمی مدیریت بحران را در کشور عملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی- مردمی مدیریت بحران را برای حل بحران در کشور را عملیاتی کرد و به عنوان یک الگوی درخشان برای سایر نقاط دنیا قابل استفاده و بهره برداری است.

سردار کریمی افزود: طرح سردار سلیمانی نشان دهنده این است که اگر الگو و مکتب شهید سلیمانی در هر حوزه و عرصه‌ای به خوبی به کارگیری شود قطعا موجب برکات و آثار بسیار خوبی خواهیم بود.

او اضافه کرد: بیش از ۲ ماه است که طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی برای مقابله همه جانبه با بیماری کرونا در سطح کشور و استان مرکزی در حال اجراست که در این جلسه نقاط قوت، موفقیت‌ها و دستاورد‌های طرح بررسی و برای ادامه طرح با قوت برنامه ریزی شد.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: امروز خوشبختانه به وضوح نتیجه هم افزایی ها، انسجام و مشارکت بی نظیر برای اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی را شاهدیم و علی رغم همه مشکلات اعم از تامین دارو و ناشناخته بودن ویروس به دستاورد‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی ایجاد کرد

او ادامه داد: طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا در کشور ایجاد کرد و خوشبختانه این مسئله در استان مرکزی پررنگ‌تر دیده شد.

سردار کریمی تصریح کرد: امروز به برکت نام شهید سلیمانی در این طرح شاهد ایجاد دستاورد‌های بزرگی در حوزه سلامت هستیم و طرح سردار سلیمانی حوزه سلامت کشور را دچار تحول جدی کرد و مشارکت مردمی در این طرح بسیار برجسته است که هرجا بسیج مردمی شکل بگیرد تحول آفرین خواهد بود.

او اظهار کرد: امروز به طور میانگین در سطح کشور بیش از ۶۰ درصد کاهش مرگ و میر را شاهد هستیم و بیش از ۷۰ درصد کاهش بستری و ابتلا به بیماری را تجربه می‌کنیم که در استان مرکزی هم موفقیت چشمگیر بوده که بیش از ۷۱ درصد کاهش مرگ و میر و بیش از ۸۸ درصد کاهش ابتلا به بیماری را تجربه می‌کنیم.

در حال گام برداشتن برای ریشه کنی بیماری کرونا هستیم

فرمانده سپاه روح الله گفت: در طرح شهید سلیمانی که به شکل محله محور در حال گام برداشتن برای ریشه کنی بیماری کرونا هستیم بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب هزار ۳۵۰ تیم عملیاتی مشغول به کار هستند و در کنار کمیته‌های حمایتی و امورات غربالگری، رصد و نظارتی و درمانی نقش آفرینی می‌کنند.

او افزود: امروز خوشبختانه در همه محلات استان مرکزی قرارگاه‌های محله محور شهید سلیمانی تشکیل شده که مهمترین کار آن‌ها اقدامات حمایتی است.

سردار کریمی تاکید کرد: نیرو‌های قرارگاه هاکمک‌های مومنانه را بین خانواده‌ها توزیع می‌کنند که در طی این ایام بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و ۱۲ هزار بسته‌های غذایی در سطح استان توزیع شده و این اقدامات همچنان ادامه خواهند داشت.

طرح شهید سلیمانی نشان داد مساجد پناهگاه همه جانبه هستند

او اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی به خوبی نشان داد مساجد به عنوان پناهگاه‌های همه جانبه کارآمد و کارساز هستند و این مسئله باید برای آینده و حل سایر مشکلات قابل استفاده باشد.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: ۳۷۴ هزار خانوار از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند که پایش و نظارت بر این خانوار‌ها تا پایان ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: کلیه نقاط ضعفی که در استان برای مقابله جدی با کرونا بوده در طرح شهید سلیمانی بررسی شده و در جهت رفع آن‌ها اقدامات چشمگیری انجام شده و امیدواریم با این روندی که در حال حرکت هستیم بتوانیم شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار