جمالیان گفت: طرح محله محور سردار شهید سلیمانی تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست تخصصی طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت و از همکاری بسیار خوب بسیجیان و سایر گروه‌های دیگر فعال در این طرح قدردانی و تشکر می‌کنم.

جمالیان افزود: طرح شهید سلیمانی ۲ نهاد و دستگاه اصلی کشور که به شکل مویرگی در اقصی نقاط شهری و روستایی حضور دارند که شامل شبکه‌های بهداشت و پایگاه‌های بسیج هستند را برای مقابله با کرونا در کنار یکدیگر قرار داده است.

او اضافه کرد: امروز خوشبختانه به برکت طرح شهید سلیمانی شاهد پیامد‌ها و دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه مقابله با کرونا شاهد هستیم و طرح شهید سلیمانی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: استان مرکزی شیرینی و برکات طرح شهید سلیمانی را چشیده است و شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و فوت شدگان هستیم که مهمترین دلیل آن طرح شهید سلیمانی است.

او ادامه داد: طرح شهید سلیمانی به شکل همه جانبه و در حوزه‌های مختلف ورود جدی داشته و در بحث‌های نطارتی، حمایتی و عملیاتی شاهد نقش آفرینی گسترده نیرو‌ها هستیم.

جمالیان تصریح کرد: در حین اجرای طرح شهید سلیمانی میزان اجرای تست‌ها افزایش پیدا کرد و تست جدید شناسایی که در کمتر از ۳ دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند بیش از هزار و ۶۰۰ نمونه انجام شده که این تست دقیق در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده و ۲۵۰ بیمار مثبت شناسایی شدند.

او تاکید کرد: مهمترین اقدام طرح شهید سلیمانی شناسایی سریع بیماران و رصد دقیق آن‌ها برای درمان است که این مسئله در روند کاهش بیماری بسیار موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به حمایت‌های جدی از بیماران قرنطینه در منزل که هیچ متولی حمایتی نداشتند اظهار کرد: این گروه در طرح شهید سلیمانی پوشش داده شدند و خوشبختانه تمامی خلاء‌هایی که در طول بیماری کرونا وجود داشته توسط طرح شهید سلیمانی به خوبی پوشش داده شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار