معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان فارس ،گفت: ۵۰ مرکز یادگیری محلی در فارس وجود دارد و ۷ مرکز را هم به صورت ویدئو کنفرانسی در آینده نزدیک افتتاح می شود.

راه اندازی ۷ مرکز یادگیری محلی جدید در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد نوروزی چگینی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس، بیان کرد: سیاست سوادآموزی استان، حفظ و گسترش مراکز یادگیری محلی است، زیرا تعمیق سواد و آموخته‌ها و همچنین آموزش فن و مهارت، همزمان در این مراکز انجام می شود.

او، با اشاره به اینکه امروز سواد را به مهارت تبدیل دانش به عملکرد تعریف می‌کنند، به راه اندازی ۲۶ مرکز یادگیری محلی تا سال ۹۷ و ارتقا آن به ۴۱ مرکز در سال ۹۸ با هدف ارتقا توان مهارتی سوادآموزان در فارس تاکید و تصریح کرد: در این مراکز تعدادی از سوادآموزان جمع شده و انواع مهارت‌هایی که لازمه زندگی محسوب می‌شود را فرا می‌گیرند.

نوروزی چگینی، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ مرکز یادگیری محلی وجود دارد که  ۷ مرکز به صورت ویدئو کنفرانسی در آینده‌ نزدیک افتتاح می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس، افزود: فارس در شاخص‌های مهم ارزیابی حوزه سواد آموزی شامل تحقق اهداف کمی، توسعه و نگهداشت مراکز یادگیری محلی و جذب و صیانت از اعتبارات سوادآموزی حائز بالاترین امتیاز شده است.

او، با تاکید بر لزوم تغییر تعریف سواد از خواندن و نوشتن به سمت استفاده بهتر از آموزه‌ها در زندگی اضافه کرد: در مراکز یادگیری محلی برای تحقق این هدف مهارت‌های شغلی و زندگی آموزش داده می‌شود و زمینه مناسبی است که سازمان‌ها می‌توانند کمک کنند سواد را از خواندن و نوشتن به سوی کاربردی شدن هدایت کنیم.

انتهای پیام/ت

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار