مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به افزایش تعداد مراکز یادگیری محلی از ۱۸ به ۴۰ مرکز، این اقدام را تاثیرگذار در حوزه سوادآموزی و گسترش ارائه خدمات در این زمینه دانست.

افزایش مراکز یادگیری محلی سواد آموزی فارس به ۴۰ مرکزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در کارگاه آموزشی کارشناسان سواد آموزی فارس، جایگاه این استان را در حوزه سوادآموزی خوب ارزیابی کرد و گفت: فارس در جذب بی سوادان آمار بسیار خوبی دارد و جزو استان‌های برتر به شمار می‌آید و به یمن کار‌های فرهنگی خوبی که در حوزه سوادآموزی انجام شده امروز میانگین باسوادان استان فارس نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه ترویج سواد و سواد آموزی و کاهش جمعیت بی سواد یکی از سفارشات اکید مکتب انسان ساز اسلام، توصیه ائمه اطهار و قرآن کریم است، گفت: همه این‌ها موید این است که ما باید در این نظام ارزشی بر افزایش میزان باسوادان جامعه و کاهش بی سوادی و زدودن جهل تلاش کنیم.

او با اشاره به اینکه در مراکز محلی یادگیری تعمیق سواد و آموخته‌ها و همچنین آموزش فن و مهارت، همزمان انجام می‌شود، گفت: این مراکز در مهارت آموزی، تطبیق پذیری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، ورود مسئولانه افراد با مسئولیت‌های مختلف در جامعه و ایجاد شوق، همکاری و حس تعاون در افراد بسیار موفق عمل کرده است.

نجفی،  تسهیل طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در این استان را از دیگر فعالیت‌های مهم این حوزه معرفی و اضافه کرد: طرح‌های مختلفی برای شناسایی بیسوادان و کم‌سوادان اجرا شده است، گروه‌های هدف شناسایی شده‌اند و برای آموزش به آنان گام‌هایی برداشته‌ایم.

او افزود: بر اساس شناسایی انجام شده، طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در شهرستان‌های قیر و کارزین، کوار، زرین دشت، رستم و فراشبند اجرایی شده است و در کنار آن به صورت ویژه عشایر را هم تحت پوشش قرار داده‌ایم.

نجفی اقدامات انجام شده در جذب اولیای بی سواد دانش آموزان استان فارس را ارزشمند دانست و با بیان اینکه تعداد جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی هم در استان فارس زیاد بوده است، گفت: حضور استاندار، معاون سیاسی اجتماعی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران در جلسات مختلف در بحث سوادآموزی شاخص بسیار خوبی است.

نجفی به مشارکت و هم افزایی دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه کار برون سپاری به ۴۰ تشکل براساس قوانین و چارچوب‌های موجود انجام شده است، اضافه کرد: از ظرفیت سازمان‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه‌ها و پتانسیل‌های تشکل‌ها نیز در بحث سواد آموزی بهره برده‌ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار