برنامه‌ای با عنوان "ورقی از گلستان در دبستان" با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

اجرای طرح گلستان در مدارس شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در خصوص برنامه "ورقی از گلستان در دبستان" گفت: این برنامه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس و با تلاش و پشتکار قریب به چهار هزار معلم، در ۶۶۷ مدرسه و برای ۸۳ هزار دانش‌آموز در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود و رسالت آن افزایش مهارت‌های اجتماعی مختلف و تقویت هویت شهری در کودکان است.

ابراهیم گشتاسبی راد افزود: کلام و آموزه‌های سعدی متناسب باسن کودکان و نیازمندی‌های اجتماعی آنان برای زندگی در شهر، در سه جلد کتاب گردآوری‌شده است.

او ادامه داد: از آنجا که شیراز شهری بزرگ و متکثر ازنظر اجتماعی و فرهنگی است، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی نظیر ارتباط کلامی مؤثر، ارتباط عاطفی، سعه‌صدر، مدارای اجتماعی و احترام به تفاوت‌های فردی، کنترل خشم، حس تعلق به شهر و میراث ملموس و ناملموس آن و تقویت هویت شهری از طریق برجسته‌سازی هویت ادبی دانش آموزان از اهداف مهم این برنامه است.

معاون شهرداری شیراز گفت: آموزگاران این کتاب‌ها را همراه با برنامه‌های پرورشی و کار‌های تیمی متنوع ازجمله اجرای نمایش، تئاتر، تهیه صنایع‌دستی، نمایشنامه‌نویسی، کاریکاتور، سرود، دکلمه، تئاتر خیابانی و مشاعره و ... در طول سال تحصیلی در کودکان درونی سازی می‌کند.

گشتاسبی‌راد ادامه داد: افزون بر این، دانش آموزان با اجرای همگانی گلستان خوانی در هفته شیراز و در بوستان‌ها و مناطق مختلف شهر؛ که بانام ویژه‌برنامه "مصلح اجتماعی" برگزار می‌گردد، رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را در روز گرامیداشت استاد سخن بجای می‌آورند.

او همچنین افزود: دانش‌آموزان مستعد از دل این طرح شناسایی و با عنوان سفیران فرهنگی شهرداری در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان به‌عنوان مجری، شاعر، بازیگر، طنزپرداز، استندآپ کمدین و .. همکاری می‌کند.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: برنامه گلستان طرحی ارزشمند در شهر شیراز است که امیدواریم با توسعه و تعمیق آن موجبات تقویت هویت شهری، سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار