معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استقبال فعالان فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای استان از دریافت تسهیلات حمایتی دولت کم است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات تخصیصی از طریق سامانه تحفه برای کسب و کار‌های فرهنگی، هنری، تبلیغات و رسانه‌ای در خراسان رضوی، ۸۰ میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است که سهم معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل ناشران، مطبوعات و کانون‌های آگهی و تبلیغات ۲۰ میلیارد ریال است.

او محل تامین اعتبار این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد و افزود: اصحاب حوزه فرهنگ این استان برای برخورداری از سهم تعیین شده تسهیلات قرض‌الحسنه در چارچوب سامانه تحفه باید تا پایان ۳۰ آذر ماه به عنوان متقاضی ثبت‌نام می‌کردند که این مهلت تا سوم دی ماه تمدید شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شمار اندکی از فعالان حوزه فرهنگی استان تا مهلت مقرر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند که شامل ۳۰ نفر در حوزه ناشرین، ۱۰ نفر در حوزه کانون‌های آگهی و تبلیغات، ۶ نفر در حوزه رسانه و مطبوعات بوده است و برخی از آن‌ها نقص مدرک داشته‌اند.

بیشتر بخوانید


تحفه‌گر بیان کرد: این استقبال اندک در حالی رخ داده است که بار‌ها از طریق ارسال پیامک و درج اخبار در رسانه‌های گوناگون، اطلاع‌رسانی لازم و مناسب برای دعوت از اصحاب فرهنگ خراسان رضوی به استفاده از این تسهیلات انجام شده است.

او تصریح کرد: حداکثر مبلغ دریافتی این تسهیلات سه میلیارد ریال است که براساس امتیازی که کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای کسب کرده‌اند و کیفیت فعالیت‌های آن‌ها متفاوت است.

۴۳۰ ناشر، ۵۰۴ کانون آگهی و تبلیغات، ۴۸۲ عنوان نشریات چاپی، برخط و غیربرخط و ۴۸ دفتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.