رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: با فعال کردن میز تجاری عمان، صادرات استان به عمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان بیان کرد: در برگزاری نشست ویدئو کنفرانس میان رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و رئیس و اعضا هیات نمایندگان اتاق همدان، میز توسعه تجارت با عمان در اتاق همدان افتتاح شد.

او ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب اتاق مشترک ایران و عمان در توسعه روابط تجاری با پادشاهی عمان، گفت: در سال‌های اخیر ما از بازار عمان غافل بودیم، اما پس از سفر تیم تجاری استان به عمان و برگزاری همایش معرفی فرصت‌های تجاری بازار عمان، حجم مبادلات تجاری استان همدان با کشور عمان رشد قابل ‌توجه چند صد درصدی را تجربه کرده است.

زبردست با اشاره به اینکه این مراسم به شکل مجازی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: با فعال کردن میز تجاری عمان، صادرات استان به عمان بیش‌ازپیش افزایش خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان ادامه داد: میزان صادرات فعالان اقتصادی استان به کشور عمان در ۸ ماه نخست سال جاری به ۷۲ میلیارد ریال رسیده است و با فعالیت‌های صورت گرفته در جهت معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عمان میزان صادرات استان در سال ۹۸ نیز ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که رشد قابل‌توجهی را در مدت‌زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

زبردست با اشاره به سابقه دوستی دیرین دو کشور، از عمان به‌عنوان دوست تجاری مناسبی برای فعالان اقتصادی استان یاد کرد.

او گفت: قرار است در حوزه معدن، گردشگری، صادرات و صادرات مجدد مواد غذایی از طریق عمان به بازار‌های ثالث از سوی دو اتاق برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.