فرمانده مرزبانی کردستان گفت: امسال تاکنون ۶ کیلوگرم طلا و نقره درمرز باشماق کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی کردستان گفت: امسال درمرزباشماق بیش از شش کیلوگرم طلا و ۲۴ هزار و ۱۸۰ گرم انواع نقره جات و بدلیجات، ۲۵ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی و ۳۹ هزار و ۱۰۰ دلار از افراد مختلف کشف و ضبط شده است.

او اضافه کرد: امسال تاکنون علاوه بر کشف اقلام ممنوعه، بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت، ۸۰ هزار قلم کالای پزشکی و بیش از ۱۴ هزار قلم انواع قطعات خودرو و موتورسیکلت قاچاق نیز کشف شد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: کشف ۳۳ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم انواع اقلام خوراکی و کالا‌های اساسی، پنج هزار و ۹۷۱ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه، ۴۴۵ جفت کفش، سه هزار و ۲۰۰ عدد لامپ، ۹۹۷ کیلوگرم سموم، ۵۴۲ هزار و ۵۴۵ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، چهار هزار و ۲۴۴ قلم دارو و سایر اقلام دیگر نیز توقیف شده است.

سردار مرزبانی تاکید کرد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی، حریم ۵۰ متری بازارچه رسمی باشماق مریوان زیر ذره بین نیرو‌های مرزبانی این استان است و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه موردنظر و دستگیری متهم یا متهمان و تحویل آنان به مراجع قضایی از وظایف مرزبانی است.

اوگفت: طبق دستورالعمل بر پایش امنیتی و جلوگیری از موارد سوء امنیتی تاکید شده که مرزبانان این مهم را با حساسیت ویژه‌ای دنبال کرده این نیرو‌ها این آمادگی را دارند که در صورت اعلام نیاز از سوی گمرک، خارج از شرح وظایف خود در بازارچه باشماق کمک حال آنان باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.