منابع خبری از قصد آمریکا برای فروش چندین پهپاد «ام‌کیو ۹» به مراکش در جریان عادی‌سازی روابط این کشور و صهیونیست‌ها خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز با استناد به برخی منابع اعلام کرد به دنبال عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم اشغالگر، آمریکا در نظر دارد چندین پهپاد موشکی «ام‌کیو ۹ ریپر» خود را به این کشور بفروشد.

بر این اساس این منابع از قصد آمریکا برای فروش چهار پهپاد «جنرال اتمیکس ام‌کیو ۹ ریپر» خود به مراکش خبر دادند.

همچنین این منابع رایزنی‌ کنگره آمریکا برای فروش این پهپاد‌ها در روز‌های آتی را نیز اعلام کردند و گفتند این تصمیم روز چهارشنبه هفته جاری در جلسه مرتبط با فروش پهپاد به امارات اتخاذ شده است. 

ام‌کیو ۹ ریپر نوعی پهباد با قابلیت حمل موشک و دارای امکان کنترل از راه دور یا پرواز خودکار است که در نیروی هوایی آمریکا استفاده می‌شود.

این پهپاد سال گذشته در حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد و به شهادت رسیدن سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» مورد استفاده قرار گفته است.

همچنین نیروی هوایی آمریکا و انگلیس از این نوع پهپاد در حملات مکرر خود به افغانستان نیز استفاده کرده‌اند.

روز گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مراکش و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند.

مراکش نیز عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در آینده‌ای بسیار نزدیک را تایید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از توافق بر سر برقراری روابط میان تل آویو و مراکش، آن را «توافقی تاریخی و یک نور بزرگ به سمت صلح» خواند.

امروز (جمعه) وزیر خارجه بحرین نیز در پیامی به همتای مراکشی خود مدعی شد: «توافق و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به معنای ایجاد فرصت برای تحقق صلح است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار