موسوی منش گفت: بعد از المان‌های مرد کفاش و مرد آرایشگر، المان‌های مرد سوهان‌پز و مرد مسگر به پیاده راه ارم قم اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از شهرداری قم،سید محمد موسوی منش،سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: المان‌ها جز اثاث شهری هستند و باید با فرهنگ‌سازی مردم را در مراقبت و حفاظت از این یادمان‌ها و سایر المان‌های شهری همراه کنیم.

او افزود: هرسال نزدیک عید همه المان‌ها ترمیم می‌شوند بعضی از المان‌ها در حد شستشو و اگر شرایط ایستایی بعضی المان‌ها مشکل داشته باشد، اصلاح می‌شود.

موسوی منش بابیان این که المان‌ها نیاز به نگهداری روزانه دارند، تأکید کرد: یک سری تمهیدات دیده می‌شود که عمرشان بیشتر باشد که بخشی از این مراقبت‌ها در نوع رنگ است و در برخی مناطق هم آن‌ها را در محفظه شیشه‌ای قرار می‌دهند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم در ادامه از برنامه ریزی برای نصب المان مشاغل در پیاده راه ارم قم خبر داد و گفت: بر اساس موقعیت جغرافیایی پیاده‌راه‌ها معمولاً المان‌هایی برای آن‌ها طراحی می‌شود؛ پیاده راه ارم که حلقه واسط پیاده راه ارم و بازار بود، به‌منظور نصب المان‌های مشاغل اختصاص داده شد.

موسوی منش با اشاره به لزوم به تصویر کشیدن هویت بازار سنتی و مشاغل قدیم، اظهار کرد: بعد از المان‌های مرد کفاش و المان مرد آرایشگر، المان‌های مرد سوهان‌پز و مرد مسگر در ادامه به پیاده راه ارم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.