اسلامی گفت:خط راه آهن خواف- هرات قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را در سال دارد.

 به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم افتتاح راه آهن خواف_هرات با بیان اینکه امروز راه آهن بزرگ خواف هرات به بهره برداری رسید، گفت: شعار زیبا و ماندگار پیوند دو ملت و پیوند دو فرهنگ با اجرای این پروژه به تحقق رسیده است، ما همواره پیوند‌های دوستی را از طریق این راه آهن گسترش خواهیم داد.

او ادامه داد: این راه آهن ۲۲۵ کیلومتر است که ساخت ۱۴۰ کیلومتر از آن را بر عهده داشتیم و مقرر شده بود ۸۵ کیلومتر باقی مانده را کشور افغانستان بر عهده بگیرد که امیدواریم با همکاری متفاوت کشور افغانستان هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود و با اجرای کامل پروژه بتوانیم از اتصال کامل خط بهره‌مند شویم.


بیشتر بخوانید


اسلامی بیان کرد: این خط راه آهن ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون تن بار و ۱ میلیون نفر مسافر را در سال دارد و ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این پروژه مهم ریلی سهم بزرگی در ترانزیت و تبادلات تجاری دارد، افزود: تجار ایرانی و افغانی استقبال بسیار گسترده‌ای از این پروژه کردند.

او تصریح کرد: امسال ۱۰ میلیون تن بار ترازیتی بین کشور‌های منطقه از  بنادر جنوبی به کریدور‌های شرق و غرب جابه جا می‌شوند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه هدف گذاری که ما انجام دادیم جابه جایی ۵۰ میلیون تن بار در سال است که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن از طریق کشور افغانستان صورت می‌گیرد، گفت: قطار‌های که امروز از طریق این دو کشور راه اندازی شد حکایت از استقبال فوری تجار ایرانی و افغانستانی دارد و بار‌های صادراتی که به کشور‌های همسایه جابه جا می‌شود.

اسلامی یادآور شد: ما امروز می‌توانیم با افتتاح این خط راه آهن سهم بزرگی را در حوزه ترانزیت و تجارت هر دو کشور ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره توسعه ترانزیت ریلی از ایران با اجرای این خط‌آهن، اظهار کرد: سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از بنادر ایران و کریدور‌های موجود، ترانزیت می‌شود؛ در این باره هدف گذاری ما ارتقای این عدد به سالانه ۵۰ میلیون تن است که افغانستان سهم قابل توجهی در این موضوع خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار