رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان اعلام کرد که طرح وزارت معارف مبنی بر انتقال دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم مکاتب به مساجد، کاملا نادرست است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان اعلام کرد که طرح وزارت معارف مبنی بر انتقال دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم مکاتب به مساجد، کاملا نادرست است.

عبدالله اظهار داشت که از نظر او به عنوان یک شهروند افغانستان، لغو معینیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف و طرح انتقال صنف‌های اول تا سوم مکتب به مساجد، کار روزمره‌ حکومت نیست‌‌.

عبدالله افزود که او این موضوع را از رسانه‌ها شنیده و هنوز هم نمی‌داند که توضیحات وزارت معارف در مورد این طرح چیست. به گفته‌ وی، معینیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف به‌جای این‌که به یک ریاست تبدیل شود، باید تقویت می‌شد.

وی بیان داشت: «اگرچه من بسیار اراده‌ محکم دارم که به کار روزمره‌ حکومت دخالت نکنم، اما این کار روزمره‌ حکومت نیست، این یک کار بسیار بزرگ است. معینیت تعلیمات اسلامی باید تقویت می‌شد.»

گفتنی است که وزارت معارف افغانستان اخیرا اعلام کرد که مساجد را در اکوسیستم آموزشی شامل کرده که بر اساس آن، تمام دانش‌آموزان، صنف‌های اول تا سوم را در مساجد محل سکونت شان فرا می گیرند.

این طرح واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار