تحصیل بیش از هزار دانش آموز با نیاز ویژه در استان

بااطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۶۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مداس استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جسمشان دچارمعلولیت شده، اما اراده‌ای خستگی ناپزیر دارند و پا به پای دانش آموزان دیگر بی وفقه مشغول درس خواندن هستند.

بااطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: این مجموعه به ۷ گروه از دانش آموزان دارای معلولیت خدمات آموزشی و توانبخشی می‌دهد که شامل ارائه خدمت به دانش آموزان با مشکلات آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی - حرکتی، کم توان ذهنی، چند معلولیتی‌ها و دانش آموزان داری اختلال رفتاری شامل اوتیسم و مشکلات ویژه یادگیری می‌شود.

او افزود: هم اکنون در استان هزار و ۵۶۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس ویژه مشغول به تحصیل هستند.


بیشتر بخوانید

آغاز سال تحصیلی نو در استان همراه با نگرانی والدین/ هفته دولت امسال؛ استثنایی در تاریخ استان


بااطمینان ادامه داد: ۲۷۰ نفر از این دانش آموزان دچار آسیب‌های بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی، اما با بهره هوشی عادی هستند که در مدارس پذیرا و مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

ارائه خدمات به ۲ هزار دانش آموزبا مشکل ویژه یادگیری

بااطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: هرساله به هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دانش آموز دارای مشکل ویژه یادگیری در مراکز ویژه خدمات ارائه می‌شود.

اوافزود: دانش آموزان دیر آموز هم دراستان دو هزارو ۵۰۰ دانش آموز هستند در قالب طرح تشویقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

بااطمینان ما ۲۷ مرکز آموزشی و ۴۰ کلاس خاص داریم که در مناطق مرزی دور افتاده و روستایی دایرند همچنین ۱۳ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.