سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت:اگر وسایل نقلیه مهم نیاز به قطعه داشته باشند و نتوانیم آن‌ها را تامین کنیم،در حمل و نقل کالا‌های اساسی با مشکل رو به رو می شویم.

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علت گرانی در لوازم یدکی خودرو، گفت: از اصلی ترین دلایل گرانی لوازم یدکی، افزایش قیمت ارز است.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران،  بیان کرد:نوسانات ارز به تنهایی باعث افزایش قیمت لوازم یدکی نشده و عوامل دیگری در این گرانی دخیل بوده اند. انتشار ویروس کرونا باعث شد ارتباطات ما با کشورهای واردکننده قطعه قطع شود و همین قطع شدن ارتباطات تاثیرات منفی بر بازار گذاشته است.

 کاظمی تشریح کرد: بعد از توقف واردات، تجار دیگر نتوانستند قطعه وارد کنند و این رویه باعث کمبود قطعه در سطح بازار و گرانی شد. زمانی که مصرف بالا و عرضه کم است، قیمت ها افزایش پیدا می کند.

او با تاکید بر اینکه باید به تامین و تعمیر قطعات اتوبوس و کامیون توجه شود، گفت: دولت تامین کالاهای اساسی و اقلام مصرفی روزانه مردم  را در اولویت قرار داده و زمانی که در بازار کالای اقلام اساسی مانند مرغ، برنج یا کالای دیگر کم شود، تهیه می کند اما تهیه و تامین لوازم یدکی را مهم نمی داند.

کاظمی بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد، اگر کامیون، اتوبوس یا تاکسی که اقلام اساسی با آنها جا به جا می شود، نیاز به تعمیر یا قطعه داشته باشد و نتوانیم آن قطعه را تعمیر یا تعویض کنیم، در اصل در حمل و نقل کالاهای اساسی با مشکل رو به رو خواهیم شد. 


بیشتر بخوانید


سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تشریح کرد: برای هموار کردن چرخه تولید و اقتصاد نیاز به همکاری تمام صنوف است. کامیون برای واردات اقلام اساسی، اتوبوس و تاکسی برای حمل و نقل کالاها نقش اساسی دارند و در صورتی که این وسایل نقلیه خراب شوند در اصل به چرخه تولید و تامین کالا صدمه وارد می شود. 

کاظمی گفت: اگر قطعه نداشته باشیم تا اتوبوس یا کامیونی را تعمیر کنیم، در نتیجه نمی توانیم دارو و تجهیزات مهم را وارد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار