غیاثی گفت : ثبت اطلاعات موجودی به صورت متمرکز از طریق سامانه جامع انبار‌ها انجام می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی غیاثی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت ایلام گفت: با تأکید بر توقف فعالیت سامانه اعلام موجودی کالا (سامک) و به منظور تسهیل و روان سازی امور و جلوگیری از موازی کاری، ثبت اطلاعات موجودی به صورت متمرکز از طریق سامانه جامع انبار‌ها انجام می‌پذیرد.

او افزود : به اطلاع فعالین اقتصادی استان می‌رساند؛ با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و آماده بودن بستر‌های مورد نیاز در سامانه جامع انبار‌ها جهت ثبت الکترونیکی اطلاعات موجودی اقلام اساسی، تمامی واحد‌های ذخیره سازی یا نگهداری کالا اعم از انبار، سردخانه و ... که به صورت مستقل یا وابسته به یک بنگاه فعالیت می‌نمایند؛ موظفند تا با مراجعه به سامانه جامع انبار‌ها بخش (ثبت اعلام موجودی دوره‌ای) نسبت به ثبت الکترونیکی مشخصات و اطلاعات موجودی (رسید / حواله) ۵۰ قلم کالای مشمول که قبلا به صورت فیزیکی به آن سازمان اعلام می‌نمودند؛ اقدام نمایند.

غیاثی اضافه کرد: مسئولیت ثبت رسید/حواله در سامانه جامع انبار‌ها بر عهده بهره‌بردار رسمی انبار می‌باشد و ملاک شناسایی فرد حقیقی یا حقوقی مسئول ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار‌ها فردی است که طبق اطلاعات مندرج در سامانه به عنوان بهره بردار رسمی معرفی شده و یا طبق سند معتبر، مسئولیت ورود و خروج کالا به او واگذار شده است.

او ادامه داد: صاحبان کالا موظفند نسبت به نگهداری کالا‌های خود در انبار‌های ثبت شده در سامانه جامع انبار‌ها اقدام نمایند و در جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی حتما ثبت اطلاعات رسید حواله در سامانه را از انباردار مطالبه نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین عبادی
۰۲:۰۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سلام چند روز فرصت داریم از بدو ورود کالای به انبار موجودی آن را در سامانه ثبت کنیم یا اینکه باید بلافاصله پس از ورود کال آن را در سامانه انبار ها ثبت کنیم. تشکر