هاشمی گفت: قالیبافان و حرفه‌های مرتبط آن در این شهرستان از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

تیمور هاشمی رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت آبدانان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: از بدو واگذاری تصدی مسئولیت فرش دستباف به وزارت صمت در سال ۱۳۸۴ تاکنون در شهرستان آبدانان بیش از ۵۸۰ نفر از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و اجرای دوره‌های آموزشی این اداره مهارت قالیبافی را فرا گرفته اند.

او افزود: از این تعداد افراد که مهارت لازم فرا گرفته اند تنها ۳۴۰ نفر از آن‌ها از طریق سازمان تامین اجتماعی از یارانه بیمه قالیبافان بهره‌مند شده که بعلت محدود شدن پذیرش بیمه در تامین اجتماعی بسیاری از قالیبافان فعال در این عرصه امکان بهره مندی از هر گونه بیمه را نداشته اند.

رئیس اداره صمت آبدانان با اشاره به تفاهم نامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مبنی بر پوشش بیمه قالیبافان با شرایط جدید یادآور شد در قالب این طرح، قالیبافان فاقد بیمه می‌توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.

هاشمی ادامه داد :پرداخت حق بیمه قالیبافان در سال اول توسط دولت، اعمال تخفیف در طول ۵ سال اول پرداخت حق بیمه، استفاده قالیبافان ساکن شهر‌ها، مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، حوادث حین کار و امکان جابجایی بیمه پردازی از این بیمه به بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیرو‌های مسلح و؛ و بالعکس از مزایای این طرح بیمه‌ای است.

او به قالیبافان فاقد بیمه توصیه کرد: از این فرصتی که پیش آمده استفاده کند و جهت ارائه مشخصات و ثبت تقاضای خود به اداره صنعت، معدن وتجارت و تشکل‌های قالیبافی مراجعه نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.