مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تکمیل و ساخت ۱۴ مدرسه نیمه ساز در قالب ۱۳۳ کلاس درس به همت اتاق بازرگانی در شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوییه، زرند، جیرفت، ریگان، فاریاب و مناطق شهداد و راین خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه تکمیل مدارس نیمه تمام به همت اتاق بازرگانی کرمان با تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور گفت: دشمنان بدانند راه این شهید بزرگوار در عرصه‌های علمی و هسته‌ای کشور با تلاش سایر دانشمندان کشور دنبال می‌شود.

او از اتاق بازرگانی کرمان در زمینه انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۳۳ کلاس درس تقدیر کرد و افزود: تاکنون عملیات ساخت ۱۲۰ کلاس از این تعداد آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال ۹۲ میانگین سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۹۲ متر مربع بوده است که هم اکنون به ۵.۳ مترمربع رسیده است.

او با اشاره به افتتاح بیش از یکهزار کلاس درس تا پایان امسال در استان افزود: سرانه فضای آموزشی استان تا پایان امسال به میانگین کشوری می‌رسد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: ۳۱۰ پروژه نیمه تمام آموزشی از قبل از سال ۹۲ در استان وجود داشت که تا کنون ۳۰۳ پروژه از این تعداد تکمیل شده است و مابقی تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

اسکندری نسب از آغاز عملیات ساخت ۳۰۴ مدرسه در سه سال اخیر از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی خبر داد و افزود: تعدادی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است و مابقی تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: ایجاد مجتمع‌های بزرگ آموزشی در روستا‌ها و مناطق دور دست استان، اقدامی موثر برای محرومیت زدایی و تحقق عدالت آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مشارکت خیران در ساخت مدارس بی نظیر بوده است، گفت: طی سال ۹۹ تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان از محل مشارکت خیران جذب کرده ایم.

اسکندری نسب تصریح کرد: مکان یابی مدارس جدید بر اساس نیاز مناطق و چشم اندازی ۵۰ ساله در استان انجام خواهد شد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این آیین با اشاره به پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی در استان، بیان کرد: کمبود فضای آموزشی شایسته استان نیست و تعامل، همدلی و همکاری همه مردم و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی لازمه افزایش سرانه فضای آموزشی در استان است.

طبیب زاده با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با آموزش و پرورش اتاق بازرگانی کرمان متعهد شده است ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۳۰ کلاس درس را در استان احداث کند گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار شده ۱۲۰ کلاس درس از این تعداد در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان ساخته شود، اما متاسفانه دغدغه اصلی ما اختصاص زمین برای ساخت این مدارس است که در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان از مسئولان استان خواست نسبت به اختصاص زمین برای مدرسه سازی در این مناطق با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

تفاهم نامه تکمیل ۱۴ مدرسه نیمه ساز به همت اتاق بازرگانی کرمان در شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، جیرفت، ریگان، فاریاب و زرند و مناطق شهداد و راین با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش این شهرستان‌ها و مناطق امضا شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار