معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، میراث فرهنگی را یکی از ظرفیت مهم و یکی از قطب‌های مستعد اشتغال زایی در کردستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ضمن اذعان به وجود برخی مشکلات در این حوزه، وجود طبیعت بکر را سرمایه‌ای برای حوزه گردشگری استان دانست و خاطرنشان کرد: کماکان این ظرفیت برای کردستان وجود دارد که بعد از کرونا، گردشگر پذیر باشیم.

او با ابراز تاسف از ناشناخته ماندن ظرفیت‌های گردشگری کردستان، افزود: این امر سبب شده استان نتواند از درآمد مناسبی در حوزه گردشگری بهره‌مند شود که امیدواریم با رونق اقتصادی کشور، کردستان هم از این نعمت برخوردار شود.

جعفری در ادامه به تردد بیش از یک میلیون مسافر از مرز باشماق اشاره کرد و با اذعان به اینکه بیمارستان کوثر سنندج و شفای سقز با هدف توریسم درمانی ساخته و تجهیز شده است، از صدور مجوز برای ایجاد دهکده سلامت در استان خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار در بحث صنایع دستی نیز کردستان را دارای ظرفیت‌های فراوان عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی سال گذشتهٔ کردستان به صنایع دستی اختصاص یافت.

او با یادآوری انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی (از سوی یونسکو) این امر را فرصتی مناسب برای استان دانست و به وجود کارگاه تولید انواع ادوات موسیقی در سنندج با ۱۱۵ نفر اشتغال اشاره کرد.

جعفری میراث فرهنگی کردستان را نیز داری ظرفیت‌های خوب، اما نیازمند حمایت و بودجه عنوان کرد و افزود: اگر در بحث خرید، بازسازی و نگهداری آن‌ها کار جدی صورت نگیرد ممکن است این بنا‌ها از دست بروند.

او در پایان ضمن اعلام حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری استان و پیگیری برای بهره مندی آنان از تسهیلات و کمک‌های دولت در شرایط کرونایی و معافیت‌های مالیاتی و حمایت‌های تامین اجتماعی، از آنان خواست به منظور تسریع در رفع مشکلات خود، به مرکز شبانه روزی بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی استان (واقع در محل اداره کل صمت استان) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.