فرمانده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی گفت: طرح مدیریت بیماری کرونا بر اساس محله محوری و در جهت هر خانه یک پایگاه سلامت باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی در جلسه بررسی و برنامه ریزی استفاده از ظرفیت گروه‌ های جهادی در مدیریت بیماری کرونا که امروز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان همه باید با رعایت دستور العمل‌ های و مقرارت بهداشتی در شکست این ویروس منحوس کمک کنیم.

او افزود: در هر شهرستان باید گروه‌ های جهادی و نیرو‌های مردمی بر اساس اولویت‌ های آن، کمک رسانی و  پا به میدان بگذارند.

سردار قاسمی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ تیم جهادی در سطح استان در حال فعالیت هستند و هدف این گرو‌ه هاکمک رسانی به مردم است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از نیرو‌های جهادی در زمینه‌ های مختلف از جمله در گند زدایی معابر، گند زدایی خانه‌ های افراد مبتلا به کرونا و راه اندازی کارگاه‌ های تولیدی ماسک استفاده شده است.

شکست کرونا با یاری نیرو‌ های بسیجی و جهادی

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون از ظرفیت نیرو‌ های بسیجی و جهادی برای مقابله با بیماری کرونا در استان استفاده شده است.

او افزود: از ظرفیت نیرو‌ های بسیجی در حوزه بهداشت بسیج جامعه پزشکی در حوزه بیمارستان‌ها و نیاز‌های سطح استان و گرو‌های جهادی در خدمات استفاده شده است .

دهقانی بیان کرد: اکنون در موج سوم کرونا هستیم نیازمند یاری بیشتر بسیجان و جهادگران برای شکست کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: جهادگران در دو حیطه بیمارستان و بهداشت می توانند برای شکست کرونا کمک کنند.

او ادامه داد: نیروهای جهادی اگر تحصیلات تخصصی داشته باشند می توانند در حیطه تخصصی و همچنین در خدمات عمومی بیمارستان کمک کنند.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.