مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از ساماندهی تابلو‌ها و سردر مغازه‌ها در بافت تاریخی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به ساماندهی تابلو‌ها و سردر مغازه‌ها در اطراف میدان شهدا (مشتاق) اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور شهردار، ساماندهی تابلو‌های تجاری با مشارکت کسبه و با هزینه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه تاکنون، ۳۰ درصدِ تابلو‌ها و سردر مغازه‌ها ساماندهی شده است، افزود: این اقدام با در نظر گرفتن نقوش سنتی از میدان شهدا (مشتاق) شروع شده است.

علیزاده تصریح کرد: از ۱۲۶ واحد تجاری موجود دور میدان، تابلو‌های ۵۰ مغازه ساماندهی شده است.

او از واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی شهری از طریق مزایده به کانون‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: برای واگذاری تابلو‌ها موانعی وجود داشت که با بررسی موضوع از جنبه‌های مختلف و رفع موانع پیشِ رو، مشکلات از لحاظ حقوقی و اقتصادی حل‌وفصل و تمام تابلو‌ها به کانون‌های تبلیغاتی واگذار شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، در خصوص ساماندهی تابلو‌های صنفی نیز بیان کرد: علاوه بر جمع‌آوری تابلو‌های خلاف قانون و جلوگیری از نصب آن‌ها، تصمیم گرفتیم تا با درنظر گرفتن جنبه ایجابی، تابلو‌های صنفی را طراحی کرده و کسبه را ملزم کنیم تا از طرح یکسان شهرداری تبعیت کنند.

علیزاده افزود: این اقدام از میدان آزادی و خیابان تجلی شروع شده است و به مرور به تمام خیابان‌های شهر تعمیم داده می‌شود.

او ساماندهی تابلو‌های مشارکتی و پرتابل‌های موقت را ازجمله اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: ۳۰۰ عدد پرتابل به‌صورت یک‌دست و مدرن در آینده‌ای نزدیک در سطح شهر نصب خواهد شد.

علیزاده به مشکلات و موانع موجود برای جانمایی تابلو‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: به‌دلیل طرح‌های توسعه‌ای، تعدادی تابلو جابه‌جا شده و بخشی دیگر نیز تا پایان سال ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار