رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را به ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر رسانده و روزانه بطور میانگین بیش از پنج نفر فوت می‌کنند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تاکنون ۸۲۹ نفر از مردم سیستان‌وبلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: بیش از۹۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که با وجود ارائه استانداردترین خدمات درمان به آنان روزانه بطور معمول بیش از پنج نفر آنان فوت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه همچنان در برخی نقاط استان شاهد برگزاری دورهمی‌ها و مراسم عروسی و رفت و آمد‌های مختلف هستیم که این امر علاوه بر اینکه به قطع زنجیره اساسی بیماری کمک نمی‌کند بلکه بعنوان معضل اساسی و ریشه‌ای در استان باقی خواهد ماند.

دکتر هاشمی شهری گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها پذیرش شده و خدمات دریافت کرده اند و هیچ بیماری پشت در‌های بیمارستانی نمانده است.

او تصریح کرد: هم اینک در ورودی بیمارستان‌های استان شاهد پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا هستیم که نگرانی ما پیشی گرفتن این حجم از مراجعان از ظرفیت موجود تخت‌های بیمارستانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: با رعایت هشدار‌های بهداشتی هم از سلامت خودمان و هم از سلامت دیگران صیانت کنیم و همه ما با شرایط و راه‌های پیشگیری از این بیماری آشنایی داریم پس با عزمی جدی در رعایت هر چه بهتر اصول بهداشتی تلاش کنیم.

دکتر هاشمی افزود: در روز‌های آینده شاهد افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در استان خواهیم بود، زیرا در بخش‌های آی سی یو سه بیمارستان بوعلی، خاتم الانبیاء (ص) و علی بن ابیطالب (ع) زاهدان بیش از ۵۰ بیمار بدحال کرونایی بستری داریم.

او  خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌ها، تبلیغات، تذکرات و فرهنگ سازی‌های انجام شده متاسفانه هنوز بسیاری از مردم بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهر‌ها و روستا‌ها بویژه بازار‌ها تردد می‌کنند که همین مساله موجب گسترش بیشتر بیماری کرونا شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه حوزه شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده که دانشگاه علوم پزشکی زابل پنج شهرستان شمالی استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ شهرستان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۲ شهرستان جنوبی استان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار