به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه دولتی مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به مردم در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: با راهاندازی سامانه جدید درگاه خدمات الکترونیکی جینف به آدرس gnaf.post.ir، عموم شهروندان، سازمانها و نهادهای دولتی و بنگاههای اقتصادی میتوانند با مراجعه به این سامانه و طی چند مرحله ساده، خدمات مربوط به کدپستی را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پست دریافت کنند.
وی خدمات این سامانه به شهروندان را شامل «یافتن کدپستی با داشتن نشانی»، «یافتن کدپستی با پیمایش روی نقشه»، «صدور گواهی کدپستی»، «درخواست کدپستی جدید (بناهایی که قبلا برای آنها کد تعریف نشده است) و «پیگیری درخواست کدپستی» عنوان کرد.
به گفته وی، «دریافت نشانی با کدپستی»، «دریافت نشانی به صورت رشتهای با کدپستی»، «دریافت مختصات جغرافیایی کدپستی»، «دریافت کدپستی با استفاده از تلفن ثابت» و «تولید گواهی کدپستی»، خدماتی است که سامانه به بنگاههای اقتصادی غیردولتی ارائه میدهد.
مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی پست با تاکید بر اهمیت دیدگاهها و نظرات شهروندان در ارائه هرچه بهتر خدمات، تصریح کرد: در سامانه gnaf.post.ir بخش نظرسنجی ایجاد شده تا مراجعان بتوانند دیدگاهها و پیشنهادات خود را در راستای ارتقا کمی و کیفی خدمات این سامانه با متولیان به اشتراک بگذارند.
وی در ادامه به سامانههایی که تاکنون خدمات کدپستی را به صورت پراکنده ارائه میدادند اشاره کرد و گفت: این سامانهها شامل «دریافت استعلام کدپستی» به آدرس gavahi.post.ir، «صدور گواهی کدپستی» به نشانی epostcode.post.ir و «سامانه یکچارچه نشانیهای ایران» sina.post.ir هستند که با راه اندازی سامانه درگاه خدمات الکترونیکی جینف، تمامی این خدمات به صورت یکجا و کامل در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/