ملکی گفت: طرح سامانه انتقال منابع آبی غرب به دشت‌های شرق استان کردستان با جدیت در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بازدید از سامانه انتقال آب پایاب سد قوچم شهرستان دهگلان گفت: با توجه به ضرورت تامین آب شرب سالم، آب مورد نیاز اراضی کشاورزی و صنعتی دشت‌ها و مناطق شهری شرق استان، تسریع روند احداث سامانه انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم برای دولت حائز اهمیت است.

او افزود: امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی عملیات اجرایی و نیز تامین به موقع اعتبارات، سامانه انتقال آب از سد آزاد سنندج به سد قوچم دهگلان شرایط برای بهره برداری در آینده نزدیک فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: در این راستا با تاکیدات و پیگیری مکرر استاندار کردستان و مساعدت وزیر نیرو در چند سال گذشته، اعتبار مناسبی تخصیص یافته و طرح از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

ملکی افزود: از محل اعتبارات سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت ویژه به این طرح تخصیص و هزینه شد که این مهم منجر به تسریع در روند اجرای عملیات طرح انتقال گردیده است.

او گفت: این طرح یکی از پروژه‌های مهم و موثر در بحث مهار آب‌های غرب کشور است و در صورت بهره برداری در بحث تامین آب شرب سالم، کشاورزی و صنعت تحول اقتصادی بزرگی را شاهد خواهیم بود.

ملکی تاکید کرد: در این طرح آب مورد نیاز بیش از هشت هزار هکتار اراضی در دشت‌های شرقی استان و آب شرب سالم شهر‌های قروه، دهگلان و برخی دیگر از شهر‌های استان تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان خاطر نشان کرد: افزایش تخصیص برای حوزه کشاورزی و صنعت و نیز توسعه ۹۶ هزار هکتاری باغات و اراضی آبی استان در اولویت این طرح قرار دارد.

لازم به ذکر است طول خط انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم در مجموع ۸۳ کیلومتر است که با استفاده از ۲ تونل که در مجموع ۱۵ کیلومتر طول دارند و ۶۵۰ متر پمپاژ آب را به میزان هفت متر مکعب در ثانیه به سد قوچم و دشت قروه و دهگلان انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار