مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه از آغاز طرح ملی مزیت سنجی شغلی در شهرستان‌های استان کرمانشاه بر اساس ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی هر شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی ظهر مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : طرح ملی مزیت سنجی شغلی همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغاز شده است.

او گفت : در این طرح با بهره گیری از جدیدترین روش‌های علمی و هزاران ساعت کار کارشناسی و محاسباتی، فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس بوم منطقه و ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی رتبه بندی شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: هدف از اجرای طرح مزیت سنجی ارائه نقشه راه مناسب جهت شروع یا توسعه کسب و کار‌های مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان هر شهرستان است.

رخصی با بیان اینکه سامانه جامعه مزیت سنجی شغلی هم اکنون به آدرس الکترونیکی http://maziyatjob.emdad.ir رونمایی شده است، افزود: این سامانه فهرست شغل‌های دارای مزیت در هر شهرستان را به صورت رایگان در اختیار دستگاه‌های متولی اشتغال، کارآفرینان و پژوهشگران حوزه کسب و کار قرار می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه این نهاد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های نیازمند و مددجو را در صدر اقدامات خود قرار داده است، گفت: سامانه جامعه مزیت شغلی موجب رونق کسب و کار در شهرستان‌های استان شود .

اختصاص اعتبار به منظور تامین مسکن خانوار‌های مددجوی

از ابتدای سالجاری تاکنون هشت میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین و بازسازی مسکن خانوار‌های مددجوی کمیته امداد در استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان با بیان اینکه خدمات عمرانی این نهاد در سرفصل‌های خریداری، ساخت و تعمیرات منازل مسکونی به خانوار‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: با این اعتبار کار ساخت، خریداری و یا تعمیر و بازسازی ۵۲۸ منزل مسکونی مددجویی در استان کرمانشاه انجام شده است.

مختار خزاعی افزود: یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومان از اعتبار اختصاص داده شده به حوزه مسکن مددجویان در سال جاری به صورت بلاعوض از محل صدقات و کمک‌های دولتی تامین و باقی در قالب وام‌های قرض الحسنه در اختیار خانوار‌های مددجو قرار گرفته است.

او تامین مسکن نیازمندان را یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های کمیته امداد دانست و افزود: خیران نیک اندیش همچون همیشه یاری رسان این نهاد برای تامین مسکن محرومان باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.