رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل‌ذهاب گفت: امسال ۳۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد با پرداخت ۹۲۰ میلیون ریال حق بیمه از سوی کمیته امداد امام (ره) از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکرم منصوری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل‌ذهاب گفت : کمیته امداد با پرداخت سرانه بیمه تامین اجتماعی مددجویان، گام بزرگی باهدف تامین آینده زندگی آن‌ها بر می‌دارد و خدمات شایانی در این خصوص به مددجویان ارایه می‌دهد.

او گفت : مددجویان بهره‌مند از بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال‌زای فعال هستند.

منصوری افزود: هدف از اجرای طرح بیمه اجتماعی مددجویان، تلاش در خصوص توانمندی و ارتقای سطح اعتماد به نفس، امید به آینده‌ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی آنان است که با ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی، مددجویان از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فرانشیز درمانی و سایر موارد بهره‌مند می‌شوند .

کرمانشاه رتبه سوم اشغال کشور

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد چهار هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی زود بازده در سال جاری برای مددجویان کرمانشاهی، گفت: این نهاد توانسته است در نیمه نخست امسال رتبه سوم اشغال کشور را بین ادارات کمیته امداد کسب کند.

محسن رخصی گفت: در نیمه نخست امسال حدود دو هزار و ۶۰۰ فقره وام قرض الحسنه اشتغال با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان به مددجویان جویای کار در استان پرداخت شده که با این میزان وام برای سه هزار و ۱۸۷ نفر فرصت اشتغال و درآمدزایی ایجاد شده است.

رخصی با یادآوری اینکه کمیته امداد در کنار پرداخت وام‌های اشتغال، از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان نیز فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌کند، افزود: همچنین در سال جاری یک هزار و ۱۹۰ مددجو نیز از طریق کاریابی‌ها دارای شغل پایدار شده اند.

رخصی با یادآوری اینکه در مجموع امسال چهار هزار و ۳۷۷ نفر از افراد جویای کار در استان از طریق برنامه‌های اشتغال کمیته امداد دارای شغل پایدار شده اند، ادامه داد: این نهاد توانسته است در نیمه نخست امسال رتبه سوم اشغال کشور را بین ادارات کمیته امداد کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این عنوان پس از بررسی ۲۱ شاخصه کاری همچون هدایت شغلی، راهبری شغلی و فرابخشی از سوی معاونت اشتغال کمیته امداد مرکز به استان کرمانشاه اعطا شده است.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه فرصت‌های شغلی ایجاد شده از سوی مددجویان کمیته امداد از پایدارترین شغل‌ها به شمار می‌روند، گفت: این پایداری و درآمدزایی مناسب در گرو اعمال نظارت‌های فنی و ارائه راهنمایی‌های تخصصی از سوی کارشناسان مجرب اشتغال است .

اجرای پویش ایران مهربان با هدف جذب پدران معنوی

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون پویش ایران مهربان با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در حال اجرا شدن است، گفت: تا پایان سالجاری ۳۷ هزار حامی جدید به این پویش مهربانی می پیوندند.

محسن رخصی گفت: هم اکنون پویش ایران مهربان با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در حال اجرا شدن است.

رخصی با بیان اینکه هم اکنون بیش از هفت هزار یتیم و فرزند محسنین در استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: خیران نیک اندیش در هر صنف و شغلی می‌توانند در پویش ایران مهربان حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند محسنین را عهده دار شوند.

او ادامه داد: حداقل کمک هر حامی به فرزندان معنوی خود در این پویش ۲۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه پیش بینی می‌شود در پویش ایران مهربان ۳۷ هزار حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در استان جذب شود، افزود: با جذب این حامیان جدید تا پایان سالجاری تعداد حامیان ایتام و فرزندان محسنین به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد.

رخصی گفت: مراجعه به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها و یا سایت الکترونیکی ekram.emdad.ir و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ از درگاه‌های مشارکت خیران نیک اندیش در پویش ایران مهربان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.