عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری:

کمبود نیروی پرستارآسیب جدی به بیماران وارد می‌کند

ویسی گفت: کمبود نیروی پرستار باعث آسیب جدی به بیماران خواهد شد بنابراین برای رفع این مشکل باید با جدیت تلاش شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ویسی، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری از زمانی که در دوره پنجم شروع به کار کرده است  تا با تلاش و استفاده از روش‌های منطقی با قضایا برخورد کند.

او افزود: سازمان نظام پرستاری با شروع بحران کرونا از ابتدا پیگر تمام مطالبات پرستاران بوده است و توانسته با رایزنی‌هایی که در سطوح مختلف با مسئولین داشته به موفقیت‌هایی نیز دست یابد که این تلاش و پیگیری‌ها می‌بایستی تا رسیدن به هدف ادامه یابد.

ویسی در خصوص کمبود نیرو پرستاری افزود: کمبود نیروی انسانی در کادر درمان مخصوصا کادر پرستاری کاملا واضح است و بحران کرونا این موضوع را بیشتر از گذشته آشکار کرده، بنابراین نیاز است با جدیت بیشتر بر مسئله جذب نیروی پرستاری اقداماتی صورت گیرد، زیرا پرستاران رو به خستگی و فرسودگی هستند.

او ادامه داد: با توجه به سختی شغل پرستاران و فرسوده شدن این عزیزان نیاز است مزایای سخت و زیان آور بودن نصیب این عزیزان شود تا بیش از این شاهد تحلیل قوای همکارانمان نباشیم.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: متاسفانه میزان ابتلای بیماری کرونا در چند هفته اخیر بیشتر شده است و تعداد زیادی از کادر پرستاری شهید ویا به کرونا مبتلا شده اند که این یک زنگ خطر است، زیرا که تعداد زیادی از کادر درمان دچار بیماری شده و از چرخه خدمات رسانی برای مدتی دور هستند و این باعث می‌شود درمان ومراقبت بیمار به دلیل نبود پرستار کافی به درستی و با کیفیت انجام نشود.

او اظهار کرد: از مردم در خواست داریم جهت حفظ سلامتی خود ودیگران، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی پشیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا ضمن کمک به کاهش وقطع زنجیره انتقال بیماری باعث کاهش میزان ابتلا و ورودی به بیمارستان‌ها شده تا از فشار موجود برکادر درمان خصوصا پرستاران کم شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار