رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: حدود ۲۰ روز پیش وارد پیک سوم کرونا شدیم و بیمارستان ما اوضاع شلوغی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محدودیت‌های کرونایی امشب بیست و سوم مهر‌ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور مسئولین روسای بیمارستان‌های مختلف و استانداران مورد بررسی قرار گرفت.

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی مسیح دانشوری با اشاره به اینکه حدود ۲۰ روز پیش وارد پیک سوم شدیم و لذا بیمارستان ما اوضاع شلوغی را پشت سر گذاشته است، گفت: بیمارستان‌های دیگر‌ی در سطح استان تهران فعال هستند، ۱۰۵ بیمارستان در حال خدمت رسانی به بیماران هستند تا فشار اورژانس کمتر شود.

او ادامه داد: بیمارستان مسیح دانشوری شکل خاصی دارد و تنها مرکز ارجاعی ریه ایران است، بیمارانی که بیماری ریه مزمن دارند جای دیگری برای بستری شدن ندارند و ما دو الی سه بخش را برای این بیماران نگه داشته‌ایم، بنابراین مجبور هستیم تعدادی تخت را برای این عزیزان نگه داریم تا آن‌ها دچار مشکل نشوند، زیرا جای دیگری برای بستری این افراد وجود ندارد.

طبرسی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا خودمان را از این شرایط رها کنیم، افزود: این وضعیت شایسته ملت ایران نیست، وزارت بهداشت به خصوص قسمت غذا و دارو در این مدت به خوبی عمل کرده است، هیچ کمبودی از لحاظ دارو برای بیماران کرونایی نداریم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: اکثر افراد ماسک می‌زنند، ولی در محیط خانه ماسک خود را برمی‌دارند، همین مسئله باعث شده تا ابتلای خانوادگی داشته باشیم، در مسافرت‌ها معمولاً دو، سه خانواده با هم می‌خواهند به دیدار پدر و مادر خود بروند، اما وقتی داخل منزل می‌روند ماسک خود را برمی‌دارند و این باعث می‌شود تا ابتلای خانوادگی اتفاق بیفتد.

طبرسی با اشاره به اینکه هرگونه تجمع در حال حاضر ممنوع است افزود: متاسفانه دو هفته بعد از تعطیلات بیمارستان ها پر از بیمار می شود و ما این تجربه را در موج های گذشته شاهد بودیم .

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: هنگام سفر در بازگشت به خانه یا رسیدن به مقصد، افراد ماسک ها را بر می دارند و همین امر باعث ابتلای خانوادگی به ویروس می شود لذا تعطیلات و سفرها، ارتباط مستقیم با افزایش فراگیری دارد.

حتی قهرمانان ورزشی به کرونا مبتلا می شوند

او با اشاره به اینکه برخی از مردم فکر می‌کنند که به بیماری کرونا دچار نخواهند شد افزود: در این بیماری مشخص نیست که چه کسی خوب می شود و چه کسی به آی سی یو می رود، برخی از هموطنان ما فکر می‌کنند که جوان هستند و بیماری ندارند پس به کرونا مبتلا نمی شوند ، این در حالی است که قهرمانان ملی و قهرمانان ورزشی ما هم به بیماری مبتلا شده‌اند لذا این ویروس مرزی برای خود نمی شناسد.

طبرسی با اشاره به اینکه افراد زیادی داشتیم که به مسافرت رفتند و کرونا گرفتند و الان در بین ما نیستند ادامه داد: مردم از رفتن به سفر جدا خودداری کنند، مردم باید به این واقعیت ها توجه کنند، بعد از این همه اعلام وضعیت تعجب می کنم که مردم همچنان به مسافرت می روند، متاسفانه برخی با وجود شنیدن آمار باز شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به مسافرت می روند.

او با اشاره به اینکه امیدوارم هرچه زودتر از این بحران خارج شویم گفت: همه در تلاش هستند ، همکاران ما در بیمارستان ها و در مراکز بهداشتی، صدا و سیما و مطبوعات همه تلاش می‌کنند تا به وفاق برسیم و بتوانیم هرچه زودتر سایه این ویروس را از کشور دور کنیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد : با توجه به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ در هفته اخیر استفاده از شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک در دستور کار قرار گرفت، اما به دلیل استفاده نادرست از ماسک و رعایت نکردن شیوه نامه های اجتماعی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ به دستگاه‌های مربوطه محدودیت‌های تردد از امشب در ۵ کلانشهر اجرایی می‌شود.

آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا به شدت افزایش یافته است

خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اوضاع بیماران کرونایی در بخش های مختلف بیمارستان افزود: روند افزایش بیماران کرونایی باعث مختل شدن روند رسیدگی به بیماران غیر کرونایی خواهد شد.

او با اشاره به رسیدگی تخصصی به بیماران سرطانی درمجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا به شدت افزایش یافته است، اگر این روند ادامه پیدا کند ، ممکن است تخت کافی برای بستری نداشته باشیم و این موضوع بسیار نگران کننده است.

صادق نیت با اشاره به اینکه نسبت به یک هفته گذشته تعداد مراجعان ما افزایش یافته است ادامه داد: تعداد بیماران بدحال که نیازمند بستری هستند تقریباً طی ۱۰ روز گذشته دو برابر شده است خیلی از آنها نسبت به قبل نیاز بیشتری به تخت‌های ویژه دارند .

او افزود: تا الان پاسخگوی بیماران بودیم و این کار با تلاش شبانه روزی پزشکان ،کادر درمانی و پرستاری صورت گرفته است، اگر تخت خالی نداشته باشیم عملاً ارائه خدمات مطلوب به مراجعین محدود می‌شود، امیدوارم که به این مرحله نرسیم ولی تا به این حد فاصله زیادی نداریم.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تصریح کرد: طرح تحول سلامت زیر ساخت های خوبی را برای بیمارستان ها فراهم کرد و تجهیزات خوبی طی این سالها به بیمارستان‌ها داده شد.

با مشکل تامین تجهیزات پزشکی روبرو نیستیم 

او اظهار کرد: ما فعلاً با مشکل تجهیزات پزشکی روبرو نیستیم و می توانیم به مردم خدمات ارائه دهیم، از لحاظ دارو وضعیت خوب و مطلوبی داریم و نیازهای دارویی که با توجه به یافته های علمی می‌تواند موثر باشد در اختیار بیماران بستری شده قرار دارد، لذا امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند، با کاهش مراجعین امیدوارم وضعیت بهبود یابد.

جعفری سرپرست استانداری خراسان رضوی در ادامه برنامه گفت: با توجه به شرایط استان، از هموطنان می خواهیم که به ویژه در ایام پایانی ماه صفر به مشهد نیایند و سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

بین تهران و البرز محدودیتی برای ورود و خروج نخواهد بود

عزیزالله شهبازی استاندار البرز با اشاره به اعمال محدودیت های تردد در ۵ کلانشهر و ممنوعیت ورود و خروج به تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه از ساعت ۲۴ امشب تا ظهر یکشنبه(به مدت سه روز) گفت: در کرج مبتلایان در مراکز ۱۸ گانه پذیرش می شوند.

شهبازی عنوان کرد: این محدودیت ها به مدت سه روز اعمال می شود اما بین تهران و البرز محدودیتی برای ورود و خروج نخواهد بود لذا بر اساس محدودیت های بهداشتی جدید، فقط خودروهای بومی اجازه ورود به این پنج شهر را دارند و محدودیت ها برای خودروهای شخصی است و شامل ناوگان عمومی نمی شود.

استاندار البرز گفت: استان البرز هسته اتصال ۱۴ استان کشور است و لذا محدودیت هایی برای کنترل بیماری اعمال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار