سرپرست فرمانداری شهرستان فراهان از آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما و عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

حسین معمارنیا سرپرست فرمانداری فراهان در حاشیه بازدید از محور‌های مواصلاتی این شهرستان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما و عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

معمارنیا افزود: تنقیه پل‌ها و آبرو‌ها و هدایت آب‌های سطحی در محور‌های خنجین - فردقان و فرمهین - عراقیه - وروان و همچنین حمل ۳۵۰ تن شن و ماسه از آشتیان و حمل و ذخیره سازی ۲۰۰ تن نمک از استان قم در آستانه فصل سرما و ارایه خدمات مناسب به شهروندان انجام شده است.

او با قدر دانی از عملکرد و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در راستای خدمت رسانی به مردم گفت: فراهان دارای ۳۴۳ کیلومتر راه روستایی، ۷۵ کیلومتر فرعی، ۱۵ کیلومتر بزرگراه و در مجموع ۵۳۰ کیلومتر راه همسنگ است که اقدامات خوبی در حوزه راه‌های روستایی و شهری صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری فراهان بیان کرد: در تلاشیم تا اعتبارات تازه‌ای را برای اصلاح و نوسازی محور‌های مواصلاتی این شهرستان جذب کنیم و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و مرتفع کردن مسائل و مشکلات، سهولت در تردد شهروندان را ایجاد کنیم.

او ادامه داد: اجرای عملیات لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت در سطح حوزه استحفاظی با استفاده از ۲۶۰ تن آسفالت گرم، نصب ۴۷۰ نوع علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی شهرستان و شانه سازی سازی محور‌های مواصلاتی شیرین آباد - تلخاب و فشک - مجد آباد به طول ۲۵ کیلومتر از اقدامات خوب راهداری در طی ۷ ماه گذشته است.

معمارنیا اظهار کرد: ترانشه برداری ۵۰۰۰ متر مکعب در محور‌های ملک باغی - فردقان، کلا و خنجین و همچنین تسطیح و ریگلاژ محور‌های خاکی قوشه خانی - کسر آصف، فردقان – گنجی، خنجین – ملک باغی، امیر آباد -آقا زیارت و مجد آباد نو – نجف آباد به طول ۷۸ کیلومتر از عملکرد ۷ ماهه راهداری شهرستان است.

او با بیان اینکه بهسازی و تسطیح محور مواصلاتی روستای ملک باغی بخش خنجین در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته بود اجرا، نصب و تعمیر ۱۸ چراغ چشمک زن و پلیسی در روستا‌های بورقان، عزیز آباد، ماستر، تبرته، دستجان، مجد آباد کهنه، چاقر، غیاث آباد، تلخاب و سلیم آباد را از دیگر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهان عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری فراهانبا اشاره به اینکه شناسایی و رفع نقاط حادثه‎خیز نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌‏ای دارد گفت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته که می‌توان به رفع نقاط حادثه خیز ۴ مورد در محور‌های فرمهین – حاتم آباد و فرمهین – تبرته پیچ حسینیه و سه راهی مخلص آباد و اشقل اشاره کرد.

او تصریح کرد: در راستای ایمن سازی محور‌های مواصلاتی عملیات پاک سازی و علف زنی حریم راه‌های مواصلاتی شهرستان به طول ۱۵۰ کیلومتر و خط کشی محور‌های مواصلاتی شهرستان به طول ۸۵ کیلومتر در محور‌های فرمهین – شیرین آباد، فرمهین –اراک، تلخاب –آرزومند و آهنگران صورت گرفت.

معمار نیا همچنین نصب ۱۵۰ ست گاردریل به طول ۶۰۰ متر در محور خسروان و فرمهین -شیرین آباد و رنگ آمیزی و آشکار سازی سرعت کاه‌ها در کلیه محور‌های مواصلاتی و احداث سرعت کاه در محور‌های سلیم آباد و تلخاب را بخشی دیگر از اقدامات انجام گرفته عنوان کرد.

او از نصب ۲۵ مترمربع تابلو‌های اطلاعاتی در هفت ماهه نخست سالجاری درمحور‌های مواصلاتی شهرستان فراهان خبرداد و اظهار کرد: این تابلو‌ها در راستای تردد ایمن و روان وسایل نقلیه در محور‌های حلت آباد، سه راهی شیرین آباد، ملک باغی و فردقان نصب شدند.


معمارنیا سرپرست فرمانداری شهرستان فراهان به همراه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان از محور‌های مواصلاتی شهرستان بازدید و از نزدیک وضعیت محور‌ها را مورد بررسی قرار داند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.